پزشکیهوش مصنوعی

جدیدترین فناوری پوشیدنی برای افراد ناشنوا

جدیدترین فناوری پوشیدنی دنیای واقعی را با زیرنویس نشان می‌دهد


به گزارش آی تی بوم؛این فناوری به یک استارتاپ به نام TranscribeGlass تعلق دارد. این شرکت تلاش کرده است تا عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده خود را به صورت اقتصادی و با زیرنویس در لحظه تولید کند.

با این عینک هوشمند افراد ناشنوا و کم شنوا و یا سالمندان می‌توانند ارتباطات گفتاری خود را گسترش داده و از طریق زیرنویس درک خود را از محیط اطراف افزایش دهند. این شرکت می‌گوید محصول آنها امکان اتصال به عینک را داشته و زیرنویس‌های تولید شده نیز به صورت لحظه‌ای و مستقیم در میدان دید کاربر قرار خواهد گرفت. تام پریتسکی از بنیانگذاران این استارتاپ در مورد محصول این شرکت می‌گوید: محصول تولید شده از سبک‌ترین محصولات واقعیت افزوده است که باتری آن می‌تواند تا یک شبانه روز عمر داشته باشد. همچنین تمرکز این شرکت به جای ارائه تصاویر روی محتوای مبتنی بر متن بوده است.

به گفته شرکت سازنده زیرنویس‌ها ممکن است ۱۰۰ دقیق نباشند و با افزایش میزان صدا و وضوح صحبت کردن اطراف دقت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. البته عملکرد آن برای تشخیص گفتار واقعاً مناسب بوده و امکان جفت شدن آن با تلفن همراه نیز وجود دارد. همچنین این فناوری فشاری به چشم وارد نکرده کاربر تنها باید از میان عینک به زیرنویس‌های قرار گرفته در میدان دید نگاه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا