ترفندستان

آموزش کار با قابلیت استوری تلگرام

به گزارش آی تی بوم؛ تا قبل از آپدیت اخیر تلگرام شما از این برنامه به عنوان یک پیامرسان برای ارسال پیام های خود به افراد مختلف استفاده میکردید، اما بعد از آپدیت این برنامه، شما دیگر از تلگرام به عنوان فقط پیامرسان استفاده نمی کنید، بلکه به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز میتوانید استفاده کنید. قابلیت استوری تلگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی به این برنامه اضافه شده است.

مزایای قابلیت استوری در تلگرام

استوری تلگرام مانند قابلیت استوری اینستاگرام است. با این حال تلگرام برای جذابیت قابلیت استوری خود یکسری مزایا قرار داده که کاربران راحت تر بتوانند از این قابلیت استفاده کنند. این مزایا عبارتند از:

✓ کنترل حریم خصوصی: شما در تلگرام میتوانید قبل از منتشر کردن استوری خود انتخاب کنید که چه افرادی اجازه دارند استوری شما را مشاهده کنند و چه افرادی اجازه ندارند. این گزینه به افراد اجازه میدهد، مخاطبین استوری خود را بر اساس ترجیحات خود تنظیم کنند.

✓ رابط کاربری فشرده: تلگرام برای بهینه سازی صفحه اصلی خود استوری سایر افراد را در بالای صفحه به صورت فشرده نشان میدهد. این باعث میشود از شلوغی صفحه جلوگیری شود.

✓ انعطاف پذیری: شما میتوانید استوری هر مخاطبی که میخواهید را مخفی کنید تا در صفحه اصلی تلگرام شما نام و استوری شخص نشان داده نشود.

✓ ابزار های ویرایشی: در بخش استوری تلگرام شما طیف وسیعی از ابزار های ویرایشی را در اختیار دارید که میتوانید به وسیله آن ها عکس ها و یا فیلم های خود را ویرایش کنید.

✓ پشتیبانی از دوربین دوگانه: شما حین عکسبرداری میتوانید از دوربین دوگانه استفاده کنید. این دوربین باعث روشن شدن همزمان دوربین جلو و عقب گوشی میشود.

نحوه فعال کردن استوری تلگرام اندروید

برای استفاده از قابلیت استوری در تلگرام اندروید بعد از آپدیت و یا دانلود تلگرام جدید با قابلیت استوری این برنامه را باز کنید. در صورتی که قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام برای شما فعال شده باشد یک آیکن دوربین در پایین صفحه سمت راست میتوانید مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید.

 

سپس با استفاده از دوربین خود یک عکس بگیرید یا یک عکس از گالری خود انتخاب کنید. روی Next ضربه بزنید.

 

 

تنظمیات مورد نظر استوری که به چه کسانی نشان داده شود را به دلخواه تنظیم کنید. برای این کار چهار گزینه در اختیار شما قرار داده شده است. برای انتخاب تمام افراد گزینه Everyone، برای نمایش استوری تلگرام فقط برای مخاطبین My Contacts و برای انتخاب افرادی که به لیست Close Friends اضافه شده اند، Close Friends را انتخاب کنید.

 

همچنین از طریق گزینه Selected Contacts میتوانید مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب کنید تا فقط مخاطبین انتخاب شده استوری شما را مشاهده کنند. در آخر روی Post Story ضربه بزنید. بعد از استوری گذاشتن در تلگرام اگر بخواهید میتوانید آن را حذف کنید. برای حذف استوری تلگرام روی My story ضربه بزنید.

 

در صفحه باز شده روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید. در آخر گزینه Delete را انتخاب کنید. همچنین برای تغییر استوری خود میتوانید Edit Story را انتخاب کنید.

 

تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید و روی Done ضربه بزنید.

 

 

چه کسانی استوری ما را مشاهده کردند؟

زمانی که شخصی استوری شما را باز میکند و استوری شما را مشاهده میکند، نام او و هر کس دیگری که استوری را مشاهده کرده است، ذخیره میشود. شما میتوانید به راحتی لیست اسامی افرادی که استوری شما را مشاهده کردند را ببینید. برای این کار استوری خود را باز کنید و صفحه را به سمت بالا بکشید. اکنون لیست افرادی که استوری شما را مشاهده کردند را میتوانید ببینید. در این صفحه در صورتی که شخصی به استوری شما با ایموجی ریکشن نشان داده باشد، ایموجی ها نیز کنار اسم همان شخص به شما نشان داده میشود.

 

 

 

منبع:انزل وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا