اخبار فناوریموبایل و تبلتنرم افزارنقد و بررسی

آیفون ۱۶ پرو مکس می‌تواند مچ گلکسی اس ۲۴ اولترا را خم کند؟

به گزارش آی تی بوم؛

طراحی: آینده‌نگر در برابر آشنا

شایعه شده است که آیفون شانزده پرو مکس از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار است که آن را از نسل‌های قبلی متمایز می‌کند. در حالی که به نظر نمی‌رسد اس بیست و چهار اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی خود داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که طراحی آیفون شانزده پرو مکس جهشی رو به جلو است و IceUniverse، افشاگر معتبر، مدعی است که این گوشی گویی از دل یک فیلم علمی-تخیلی بیرون آمده است. ظاهراً اپل در حال ارتقای طراحی برای ظریف‌تر و ارگونومیک‌تر شدن آن، با نمایشگری بزرگ‌تر به اندازه ۶.۹ اینچ است. این ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود و با حاشیه‌های فوق‌العاده نازک و قرینه، احتمالاً تجربه‌ای فراگیرتر را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

به نظر می‌رسد سامسونگ محتاطانه عمل کرده و طراحی را تا حد زیادی نسبت به نسل قبلی بدون تغییر نگه داشته است. این گوشی همچنان همان ظاهر جعبه‌ای را با اصلاحات جزئی در جاهای مختلف دارد، اما هیچ چیز واقعاً تحول‌گرا نیست.

این لزوماً چیز بدی نیست – طراحی سامسونگ به خاطر کارایی و دوامش مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، در مواجهه با اقدامات جسورانه‌ی جدید اپل، کمی محافظه‌کار به نظر می‌رسد. نبود تغییرات اساسی در طراحی باعث می‌شود S24 Ultra در بازار شلوغ به سختی خودنمایی کند.

صفحه نمایش: بزرگ‌تر و بهتر؟

شایعه شده که اپل اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرو مکس را ارتقا می‌دهد… یک تغییر چشمگیر. در حالی که S24 Ultra تقریباً همان صفحه نمایش S23 Ultra را دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آیفون 16 پرو مکس، صفحه نمایش 6.9 اینچی آن است که شایعه شده است. این افزایش قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی است و انتظار می‌رود فوق‌العاده عالی باشد. به علاوه، کاربران هچوقت از صفحه‌نمایش‌های غول‌آسا سیر نمی‌شوند. فناوری نمایشگر اپل همیشه در سطح بالایی بوده است و به احتمال زیاد آیفون 16 پرو مکس با یک صفحه نمایش روشن‌تر و پر‌رنگ‌تر این روند را ادامه می‌دهد.

سامسونگ اس 24 اولترا: همچنان عالی، اما تکراری

صفحه نمایش‌های سامسونگ سال‌هاست که پیشرو صنعت هستند و S24 Ultra با یک صفحه نمایش AMOLED خیره کننده این سنت را ادامه می‌دهد. با این حال، در مقایسه با آیفون آینده، بیشتر شبیه تکرار به نظر می‌رسد. اندازه و کیفیت عالی هستند، اما جهش قابل توجهی نسبت به مدل قبلی وجود ندارد، به جز حداکثر روشنایی تقویت‌شده و دقت رنگ کمی بهتر. همچنین دارای یک پوشش نمایشگر جدید است که امکان مشاهده بهتر محتوا را فراهم می‌کند. بله، خود نمایشگر نیست، اما خب، هنوز هم جالب است. در حالی که صفحه نمایش بدون شک عالی است و رنگ‌های عمیق و پرجنب‌وجوشی را ارائه می‌دهد، فاقد آن عامل جادویی است که با نوآوری‌های عمده به وجود می‌آید.

آیفون ۱۶ پرو

آیفون هم اکنون سریع و قابل اعتماد است. و مطمئنم اپل قابلیت هوش مصنوعی مولد را روی گوشی قرار نمی‌دهد مگر اینکه به درستی و مطابق خواسته‌ی خودشان کار کند. همین موضوع باعث می‌شود تا من برای کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) 2024 که قطعا در آن نگاهی به قابلیت‌هایی که اپل ارائه می‌دهد خواهیم انداخت، بسیار هیجان‌زده باشید.

از طرف دیگر، گلکسی اس 24 اولترا قابلیت هوش مصنوعی گلکسی را معرفی کرد. در واقع، هوش مصنوعی گلکسی، ویژگی اصلی‌ای بود که گلکسی اس 24 اولترا و کل سری به آن می‌بالیدند. بله، اپل از لحاظ فنی در این زمینه عقب است و به همین دلیل کنجکاوی من حتی بیشتر می‌شود. آیا پیاده‌سازی هوش مصنوعی اپل، هوش مصنوعی گلکسی را شکست خواهد داد؟ فقط چند روز دیگر باقی مانده تا واقعا ببینیم اپل چه چیزی ارائه می‌دهد.

گلکسی اس ۲۴ الترا

آیا نقش‌ها عوض شده‌اند و حالا سامسونگ محتاطانه عمل می‌کند؟ استراتژی اپل با آیفون 16 پرو مکس این بار به نظر می‌رسد در مورد شکستن مرزهاست. بله، این چیزی نیست که اپل در سال‌های اخیر انجام داده باشد، و به‌روزرسانی‌های ما با عرضه‌های اخیر آیفون تا حدی تدریجی بوده‌اند. اما حتی کارکنان اپل هم ظاهرا فکر می‌کنند که iOS 18 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ای است که تا به حال برای آیفون منتشر شده است. ترکیب نمایشگر بزرگ‌تر، هوش مصنوعی پیشرفته و طراحی جدید و براق، نشان می‌دهد که اپل نه فقط در حال تکرار است، بلکه در حال نوآوری است. این رویکرد به احتمال زیاد هر دو کاربران فعلی آیفون و کسانی که به دنبال چیزی تازه و هیجان‌انگیز هستند را جذب می‌کند.

در بازاری به شدت رقابتی مثل گوشی‌های هوشمند، ساکن ماندن گزینه‌ای نیست. به‌روزرسانی‌های شایعه‌شده‌ی اپل برای آیفون 16 پرو مکس می‌توانند استاندارد جدیدی برای انتظارات مردم از یک گوشی هوشمند رده‌بالا تعیین کنند. گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ، در حالی که از بسیاری جهات عالی به نظر می‌رسد، احساس می‌شود که دارد روی موفقیت‌های گذشته‌اش تکیه می‌کند. ما به عنوان علاقه‌مندان به تکنولوژی، مشتاق نوآوری و هیجان هستیم. می‌خواهیم مراسم معرفی محصولی را تماشا کنم و هیجان را در خودم حس کنیم، به جای اینکه با خودم زیر لب غرغر کنیم که “به نظر می‌رسد همه چیز را دید‌ه‌ایم”. و برای مراسم معرفی آیفون 16 پرو مکس هیجان‌زده هستیم. در همین حال، به نظر می‌رسد گلکسی اس 24 اولترا، با اینکه عملکرد خوبی دارد، محتاطانه عمل می‌کند.
آيا زمان آن فرا رسيده است که سامسونگ سطح بازی خود را ارتقاء دهد؟ به يقين چنين است. براي اينکه سامسونگ بتواند با رويکرد نوآوری تهاجمی احياشده‌ی اپل هم‌تراز باقی بماند، نيازمند ارائه چيزی جديد و متحول‌کننده است. نبرد گوشي‌های هوشمند به هيچ وجه به پايان نرسيده است، و بسیاری از عاشقان گوشی‌های هوشمند با اشتیاق منتظرند ببینند تا در آینده چه رخ خواهد داد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا