بازی

این بازی کارت‌های گرافیک RTX 4090 و RX 7900 XTX را به زانو درمی‌آورد

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از شهر سخت افزار، به نظر می‌رسد که بازی جدید Lords of the Fallen حتی بر روی کارت‌های میان‌رده نسل جدید نیز قابل اجرا نخواهد بود، چرا که انجام تست‌های گیمینگ با استفاده از پرچم‌داران فعلی دنیای گرافیک یعنی GeForce RTX 4090 و Radeon RX 7900 XTX از نرخ فریم بسیار پایین این بازی در رزولوشن 4K خبر می‌دهد.

بازی جدید Lords of the Fallen اخیراً برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های گیمینگ نسل جدید منتشر شده و سروصدای زیادی در رسانه‌های دنیای گیم ایجاد کرده است.

متأسفانه این بازی مورد انتظار به هیچ عنوان بهینه نشده و علی‌رغم استفاده از قدرتمند‌ترین کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD موجود در بازار هم گیمرها نرخ فریم پایینی دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، گزارشی منتشر شده که در آن از کیس سیستم گیمینگ بسیار قدرتمند مجهز به پردازنده Core i9-13900K، 16 گیگابایت حافظه رم پرسرعت DDR5-6000، مادربرد پرچم‌دار ROG Maximus Z790 و در نهایت قدرتمندترین کارت گرافیک رده مصرف‌کننده یعنی RTX 4090 انویدیا برای تست این بازی استفاده شده است.

حتی این سیستم گیمینگ هم از پس Lords of the Fallen بر نمی‌آید!
به گزارش Hardwaretimes، این سیستم گیمینگ بسیار قوی در رزولوشن 4K و بالاترین تنظیمات گرافیکی (Ultra)، تنها توانست به طور متوسط 48.8 فریم بر ثانیه را ارائه دهد. برای بررسی بیشتر این موضوع کارت گرافیک انویدیا با پرچمدار شرکت AMD یعنی Radeon RX 7900 XTX جایگزین شد. نتایج به‌دست آمده حتی از قبل هم بدتر بود و متوسط نرخ فریم به 34 فریم بر ثانیه کاهش یافت.

این تست با استفاده از کارت گرافیک RX 7900 XT انجام شد و در نهایت متوسط 28 فریم بر ثانیه به ثبت رسید.

همان‌طور که در نمودار فوق می‌توان مشاهده کرد، نمودار تایم فریم دو کارت گرافیک رده بالای GeForce RTX 4090 و Radeon RX 7900 XTX در رزولوشن 4K و تنظیمات گرافیکی Ultra کم و بیش یکسان هستند. هر دو کارت گرافیک هنگام رندر صحنه‌های مختلف بازی با لگ‌های ریز (micro-stuttering) مواجه شده‌اند و تجربه گیمینگ را به شدت تحت تأثیر قرار داده‌اند.

در نظر داشته باشید که GeForce RTX 4090 و Radeon RX 7900 XTX قدرتمندترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار به شمار آمده و استفاده از کارت‌های میان‌رده و پایین رده همچون RTX 3070 یا RTX 4060 باعث خواهد شد تا کاربر نرخ فریم پایین‌تر از 30 دریافت کند.

بازی Lords on the Fallen یکی از جدیدترین عناوین دنیای گیم محسوب می‌شود که از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 و فناوری رهگیری پرتوی نور واقعی (real ray-tracing) بهره می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا