اخبار فناوری

انویدیا با پیشی گرفتن از اپل، به دومین شرکت با ارزش جهان تبدیل شد!

قیمت سهام Nvidia سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی، روز چهارشنبه به بالاترین رقم خود رسید و با عبور از مرز 3 تریلیون دلار از Apple پیشی گرفت تا به دومین شرکت باارزش جهان تبدیل شود.

به گزارش آی تی بوم؛ این شرکت در حال آماده‌سازی برای تقسیم سهام خود به نسبت یک به ده است که از تاریخ 7 ژوئن اجرایی خواهد شد. اقدامی که می‌تواند جذابیت این شرکت را برای سرمایه‌گذاران خرد (فردی) افزایش دهد. افزایش ارزش بازار Nvidia بالاتر از Apple، نشانه‌ای از تغییر در دره سیلیکون است، جایی که Apple شرکتی که هم‌بنیانگذار استیو جابز بود، از زمان عرضه آیفون در سال 2007 بر آن تسلط داشته است.

قیمت سهام انویدیا با 5.2 درصد افزایش به 1,224.40 دلار در پایان معاملات رسید و ارزش این شرکت را به 3.012 تریلیون دلار رساند. ارزش بازار اپل پس از افزایش 0.8 درصدی سهام آن، در نهایت به 3.003 تریلیون دلار رسید. مایکروسافت مستقر در ردموند واشنگتن، با 3.15 تریلیون دلار همچنان باارزش‌ترین شرکت جهان باقی ماند، هرچند سهام این شرکت نیز 1.9 درصد افزایش یافت.

Jake Dollarhide گفت: «در حال حاضر Nvidia از هوش مصنوعی درآمدزایی می‌کند و شرکت‌هایی مانند Apple و Meta روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.» این احتمال وجود دارد که Nvidia از Microsoft نیز پیشی بگیرد. حجم زیادی از سرمایه‌گذاری‌های خرد وجود دارد که روی سهامی انباشته می‌شود که به نظر آن‌ها مسیری مستقیم به سوی بالا رفتن است.»

قیمت سهام Nvidia در سال جاری میلادی 147 درصد افزایش یافته است، زیرا تقاضا برای پردازنده‌های رده بالای آن به ‌مراتب بیشتر از عرضه است. این در حالی است که شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و متا در تلاش برای توسعه قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی و تسلط بر این فناوری نوظهور هستند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا