اخبار فناوری

اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل به قابلیت فشرده سازی مجهز می‌شود

از قابلیت‌های جدید مدیریت فایل گوگل امکان فشرده سازی و افزودن به مجموعه است که با استفاده از آن امکان سازماندهی بهتر فایل‌ها فراهم خواهد شد.

به گزارش آی تی بوم؛ طبق گزارشی که اخیراً توسط Android Authority منتشر شده است گوگل قصد دارد اپلیکیشن مدیریت فایل را با قابلیت جدیدی همراه کند. این قابلیت مهم قابلیت فشرده سازی است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند به طور مستقیم فایل‌ها را از خود اپلیکیشن به فایل زیپ تبدیل کنند.

بنابراین کاربران برای استخراج فایل‌های فشرده زیپ شده دیگر نیاز به برنامه‌های شخص ثالث نداشته و به طور مستقیم می‌توانند از نسخه فعلی اپلیکیشن مدیریت فایل بهره ببرند. با استفاده از این قابلیت در برنامه مدیریت فایل مواردی مانند اشتراک گذاری چندین فایل و یا آرشیو کردن داده‌ها نیز برای کاربران آسان‌تر خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های جدید در برنامه فایل منیجر می‌توان به افزودن به مجموعه Add to collection اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی امکان پین کردن پوشه‌ها به تب کالکشن در صفحه اصلی اپلیکیشن وجود دارد. بدین ترتیب تب کالکشن دارای یک پوشه امن و پوشه‌ای برای فایل‌های ستاره‌دار خواهد بود. به روز رسانی جدید اپلیکیشن فایل منیجر گوگل به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند داده‌های خود را با سازماندهی بهتر درون پوشه‌ها قرار داده تا سریع‌تر و آسان‌تر به آنها دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر قابلیت کالکشن تنها به پوشه‌ها محدود بوده و نمی‌توان فایل‌ها را به تب کالکشن پین کرد. همچنین در نسخه بتا این برنامه نحوه قرار گرفتن تب‌های کالکشن و دسته‌بندی آنها تغییر کرده و کالکشن اکنون در بالاتر از دسته‌بندی قرار گرفته است. احتمالاً در آینده و پس از آزمایش و توسعه قابلیت‌های نام برده شده ویژگی‌های دیگری همراه با آپدیت جدید وارد نسخه اصلی اپلیکیشن مدیریت فایل‌های گوگل شوند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا