اخبار فناوریقطعات الکترونیکیکامپیوتر و لپ تاپ

اپل در سال 2024 احتمالاً 9 میلیون آیپد پرو OLED روانه بازار خواهد کرد

به گزارش آی تی بوم؛

طبق گزارش‌های جدید پیش‌بینی می‌شود آمار فروش آیپد پرو M4 با پنل OLED، در سال 2024 به بیش از 9 میلیون دستگاه برسد. اپل حدود سه هفته قبل از آیپد پرو جدید رونمایی کرد و برای اولین‌بار نمایشگر اولد را به تبلت‌های خود آورد.

براساس گزارش دیجی‌تایمز، شرکت تحقیقات بازار Omdia پیش‌بینی می‌کند حجم فروش تبلت‌های OLED در سال 2024 به 12.1 میلیون دستگاه برسد که تبلت‌های OLED هیبریدی 8.12 میلیون دستگاه (61.7 درصد) از آن‌ها را تشکیل خواهند داد. از آنجایی که آیپد پرو جدید اولین تبلتی است که از OLED هیبریدی استفاده می‌کند، بخش عمده این فروش به این تبلت اختصاص پیدا می‌کند.

فروش آیپد پرو M4 اپل در سال 2024

پیش‌ازاین برخی از شرکت‌های تحقیقاتی بازار حجم فروش آیپد پرو اولد را بین 4.5 تا 5 میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بودند، اما منابع آگاه در زنجیره تأمین می‌گویند که این رقم بیشتر است. اپل برای تأمین نمایشگر اولد تبلت خود با ال‌جی دیسپلی و سامسونگ همکاری می‌کند؛ به‌نظر می‌رسد که ال‌جی 5 میلیون نمایشگر اولد و سامسونگ نیز حدود 4 میلیون صفحه نمایش خواهد ساخت.

آیپد پرو اپل در دو اندازه 11 اینچی و 13 اینچی عرضه می‌شود که ال‌جی هر دو اندازه را تأمین می‌کند ولی سامسونگ تنها پنل‌های 11 اینچی را ارائه می‌دهد. اپل در این نمایشگر از یک ساختار دولایه‌ای استفاده می‌کند که باعث می‌شود میزان روشنایی دو برابر شود؛ طول عمر نمایشگر این تبلت نیز به نسبت ساختار تک لایه‌ای، چهار برابر خواهد شد.

علاوه‌براین، سامسونگ برای افزایش ظرفیت تولید نمایشگر اولد آپید پرو، احتمالاً در خط تولید A3 خود نیز این نمایشگرها را می‌سازد. البته خط تولید A3 سامسونگ به ساخت اولدهای تک‌لایه اختصاص دارد و در وهله اول برای نمایشگرهای آیفون و گلکسی استفاده می‌شود. اگر سامسونگ بخواهد از این خط تولید برای اولدهای دولایه استفاده کند احتمالاً باید تغییراتی در فرایند آن ایجاد کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا