تکنولوژیشبکه های اجتماعیموبایل و تبلت

اپل سرانجام پشتیبانی از RCS را در iOS 18 به آیفون می‌آورد

به گزارش آی تی بوم؛

اپل در جریان کنفرانس WWDC24 اعلام کرد برنامه Messages در iOS 18 از RCS پشتیبانی خواهد کرد. این استاندارد جدید جایگزین SMS به‌عنوان پروتکل پیش‌فرض ارتباطی بین دستگاه‌های اندروید و iOS می‌شود. اینکه اپل پس از سال‌ها چنین تصمیمی گرفته نشان می‌دهد این شرکت درنهایت مقاومت مقابل این موضوع را کنار گذاشته است.

متأسفانه در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، به‌جز این خبر که این ویژگی در iOS 18 خواهد آمد، اطلاعات بیشتری مطرح نشد. البته وب‌سایت اپل درمورد این موضوع، نحوه نمایش RCS در آیفون‌ها را نشان داده است.

درنهایت RCS در نسخه جدید سیستم عامل اپل به آیفون می‌آید

درحال‌حاضر، وقتی افراد با دستگاه‌های iOS و اندروید به هم پیام می‌دهند، از سرویس SMS یا MMS استفاده می‌شود. کیفیت عکس‌ها و ویدیوها پایین‌تر می‌آید و پیام‌ها کوتاه‌تر می‌شوند. مهم‌تر از همه، مکالمات سرتاسری رمزنگاری نمی‌شوند. در چت‌های iMessage، پیام‌های ارسالی از گوشی‌های اندروید به رنگ سبز درمی‌آیند و آشفتگی ایجاد می‌کنند.

اما RCS یا همان Rich Communication Services، به‌عنوان جایگزین SMS توسعه داده شده است. گفتنی است RCS امکاناتی، مانند نمایش تایپ‌کردن، رسید خوانده‌ شدن، امکان ارسال پیام‌های طولانی‌تر و پشتیبانی از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت‌تر را فراهم می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، RCS بسیار شبیه iMessage است. این پروتکل به استاندارد پیام‌رسانی در گوشی‌های اندروید تبدیل شده است؛ زیرا اپراتورهای بی‌سیم ایالات‌ متحده در پنج سال گذشته آن را کامل پذیرفته‌اند اما اپل به‌طرز سرسختانه‌ای از پشتیبانی آن خودداری کرده بود. از iOS 18 به بعد، بالاخره برخی ویژگی‌های مشابه iMessage در چت‌های بین‌پلتفرمی در دسترس قرار می‌گیرد.

در گذشته، گوگل و سامسونگ برای پذیرش RCS در آیفون به اپل فشار آورده بودند. این شرکت نوامبر اعلام کرد سال آینده پشتیبانی از RCS را اضافه می‌کند اما احتمالاً زمان‌بندی این اطلاع‌رسانی تصادفی نبود و این خبر بخشی از تلاش اپل برای آرام‌کردن مقامات نظارتی اتحادیه اروپا بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا