اخبار فناوری

اپل ویژن پرو/هدست واقعیت مجازی با رزولوشون 4K

ویژن پرو به‌زودی در بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی با محصولات برندهایی مثل سامسونگ و گوگل رقابت خواهد کرد.

به گزارش مجله فناوری ای تی بوم، ویژن پرو تا هفته‌ها پس از رونمایی، همچنان خبرسازی می‌کند. «کامپیوتر مکانمند» اپل که درحقیقت هدستی واقعیت ترکیبی محسوب می‌شود، با قابلیت‌های هیجان‌انگیزی نظیر EyeSight توانسته است بر ترندهای صنعت فناوری سوار شود.

با وجود هیجان موجود برای ویژن پرو، اپل تنها شرکتی نیست که در بازار واقعیت ترکیبی فعالیت می‌کند؛ چراکه در‌حال‌حاضر این شرکت متا را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود می‌بیند؛ اما به‌زودی برندهای دیگری نیز در حوزه‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی ورود خواهند کرد.متا ، گوگل و سامسونگ برنامه‌های جدی برای رقابت‌ با ویژن پرو دارند.

نگاهی به قابلیت های هدست ویژن پرو اپل

بر اساس اندک اطلاعات به دست آمده، Vision Pro به طرز چشمگیری زیباتر از هر هدست AR یا VR دیگری است که دیده ایم. این هدست کاملاً نازک است و بیشتر وزن و اندازه دستگاه از سپر پارچه‌ای اطراف آن و نوار بزرگ و مخملی دور پشت آن است. عینک ها کمی خمیده هستند و باید به خوبی اطراف بیشتر صورت ها بپیچند. کل دستگاه تقریبا یک رنگ نقره ای جذاب دارد. از سمت چپ هدست یک کابلی بیرون می آید و باتری به اندازه آیفون در پایین آن قرار دارد که دو ساعت عمر باتری این هدست جذاب را تامین می کند.

نوک کوچکی که در کنار باند ویژن پرو مشاهده می‌کنید، جایی است که صدای داخلی دستگاه قرار دارد. بیشتر سنسورها و دوربین‌های آن زیر شیشه جلو قرار دارند؛ به این معنی که در زاویه مناسب، ممکن است بتوانید برخی از دوربین‌های خارج از هدست را مشاهده کنید. سوراخ تهویه زیر هر دو چشم قرار دارد که این طراحی احتمالاً برای پخش هوای گرم پردازنده روی گونه‌های شما است.

نمایشگر جلویی Vision Pro با نورهایی که به آرامی اسکن می‌شود، نشان دهنده حضور فرد در هدست است اما او نمی‌تواند بیرون را ببیند. این دیدگاه ممکن است نوآورانه یا ترسناک باشد. سؤالاتی در مورد این دستگاه وجود دارد که برخی از پرتکرار ترین ها عبارتند از اینکه کارکرد این دستگاه چگونه است؟ آيا كابلي كه به دماغ وصل شده و به پك باتري وصل مي‌شود، آزاردهنده خواهد بود؟

برخلاف زمانی که شرکت اپل، اپل واچ یا حتی ایرپاد را راه‌اندازی کرد، اما درحال حاضر بازار بزرگی برای دستگاه‌های واقعیت مجازی وجود ندارد. بسیاری از مردم درباره نحوه عملکرد این هدست‌ها خیلی کم یا هیچ اطلاعاتی ندارند و به نظر می رسد که بسیار از جزئیات عملکرد آن‌ها هنوز به طور کامل در اختیار همه نیست.

در آخر، گفتنی است که نرم‌افزار و رابط کاربری هدست مهم‌تر از خود دستگاه خواهد بود. برای همه بدیهی است که در این سال ها اپل در زمینه سخت‌افزار، به شروع قوی‌ای رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا