هوافضا و هواپیما

ایلان ماسک زمان پرتاب آزمایشی چهارم استارشیپ را دو هفته دیگر اعلام کرد

به گزارش آی تی بوم؛

اسپیس ایکس قصد دارد پرتاب آزمایش بعدی استارشیپ را طی هفته‌های جدید انجام دهد. این شرکت در آزمایش اخیر خود دو مرحله استارشیپ را به اکسیژن مایع فوق سرد و متان مایع مجهز کرده است. این دو ماده در واقع تامین کننده سوخت رانش و پرتاب این فضاپیمای غول پیکر خواهند بود. به گفته ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس احتمالاً دو هفته دیگر زمان تقریبی این پرتاب است.

پیش از این ایلان ماسک اعلام کرده بود پرتاب بعدی استارشیپ تا خرداد ماه به تعویق می‌افتد. اما اکنون در پست جدیدی گفته است اسپیس ایکس پرتاب آزمایشی جدید را طی دو هفته آینده انجام خواهد داد. البته زمان دقیق پرتاب با توجه به دریافت مجوز از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا مشخص خواهد شد. اسپیس ایکس اخیراً چند عکس از آزمایش‌های پیش از پرتاب استارشیپ منتشر کرده است. این فضاپیما تاکنون سه بار در فروردین آبان و اسفند سال گذشته به طور آزمایشی پرتاب شده بود.

در این فضاپیما دو بخش با پوشش فولاد ضد زنگ وجود دارد که طراحی هر دو با قابلیت استفاده مجدد است. مرحله اول بوستر بزرگ سوپر هوی و مرحله دوم شامل فضاپیمای ۵۰ متری است. این دو مرحله روی هم حدود ۱۲۲ متر ارتفاع داشته و به عنوان بلندترین موشک جهان شناخته میشوند. همچنین این موشک می‌تواند نیروی رانشی برابر با ۱۶.۷ میلیون پوند ایجاد کند که به عنوان قدرتمندترین موشک تاریخ خواهد بود.

در این موشک ۳۳ موتور رپتور بوستر سوپر هوی قرار دارد که می‌تواند این نیروی رانش فوق العاده را ایجاد کند. ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود در این موتورها از اکسیژن مایع و متان به عنوان سوخت استفاده می‌شود که در مریخ نیز قابل تهیه خواهد بود. هدف از ساخت و آزمایش استارشیپ پیش برد برنامه بلند مدت اسپیس ایکس در سفر به ماه و مریخ است.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شش =

دکمه بازگشت به بالا