اخبار فناوریسخت افزارهوش مصنوعی

گجت هوش مصنوعی AI Pin در پایان زمستان عرضه می‌شود

به گزارش آی تی بوم؛ سازنده‌ی AI Pin امیدوار است این محصول بدون صفحه نمایش روزی بتواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود.

انتظار می‌رود Humane AI Pin ماه مارس عرضه شود. این شرکت روز گذشته با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) گفت: «کسانی که سفارش خود را زودتر از سایرین ثبت کرده‌اند، اولین افرادی خواهند بود که Ai Pin را دریافت خواهد کرد.» این شرکت قبلاً اعلام کرده بود عرضه‌ی این محصول پوشیدنی بدون نمایشگرش را اوایل سال ۲۰۲۴ تخمین زده بود.

Humane را کارمندان سابق اپل به‌نام‌های بتانی بونگیوورنو و عمران چوداری تأسیس کردند. پیش‌ از این برخی رسانه‌های تکنولوژی، Ai Pin را به‌عنوان محصول پوشیدنی مبتنی‌بر هوش مصنوعی توصیف کردند که می‌تواند روشی جدید برای تعامل با دنیای دیجیتال ارائه دهد.

قیمت پروژکتور AI Pin درحال حاضر ۶۹۹ دلار است. این دستگاه اطلاعات را به‌جای صفحه نمایش با استفاده از نشانه‌های صوتی و پروژکتوری روی دست کاربر نشان می‌دهد. بنیانگذاران Humane، تمرکز بر ویژگی‌های حریم خصوصی و همچنین هوش مصنوعی AI Pin را به رخ می‌کشند و وعده داده‌اند نیاز کاربران را به‌سرعت درک و آن‌ها را به خدمات هوش مصنوعی متناسب متصل می‌کند. مشارکت این شرکت با مایکروسافت، OpenAI و Tidal باعث شده به برخی از قدرتمندترین مدل‌ها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی جهان دسترسی داشته باشد.

AI Pin از پردازنده‌ی چهارهسته‌ای اسنپدراگون با موتور اختصاصی هوش مصنوعی کوالکام و سیستم‌عامل Cosmos بهره می‌برد. این محصول در سه رنگ عرضه می‌شود که دو مدل آن ۱۰۰ دلار گران‌تر هستند. خریداران باید ماهانه ۲۴ دلار نیز برای دسترسی به اینترنت پرداخت کنند؛ زیرا Humane خدمات اپراتور مجازی تلفن همراه اختصاصی خود را بر بستر شبکه‌ی T-Mobile ارائه می‌دهد.

Humane علاوه‌بر اعلام تاریخ عرضه‌ی Ai Pin که ماه مارس انجام خواهد شد، سفارش‌ سایر خریداران را به‌ترتیب تاریخ ثبت‌ شدن آن‌ها برایشان ارسال خواهد کرد.

AI Pin اکنون از وب‌سایت Humane قابل سفارش است. رنگ مشکی این محصول ۶۹۹ دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که رنگ‌های دیگر با برچسب ۷۹۹ دلاری به‌فروش می‌رسند.

 

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا