نرم افزار

برنامه Messages گوگل حالا به‌طور پیش‌فرض از استاندارد RCS رمزگذاری‌شده پشتیبانی می‌کند

به گزارش آی تی بوم؛ گوگل اعلام کرد که برنامه Messages اکنون به‌طور پیش‌فرض از استاندارد RCS به‌طور کاملاً رمزگذاری‌شده پشتیبانی می‌کند. این تغییر بزرگ نقطه عطف بزرگی برای تلاش‌های مداوم گوگل درزمینه RCS محسوب می‌شود که پیام‌های کاربران را از دید گوگل و شرکت‌های مخابراتی مخفی نگه می‌دارد.

غول موتور جستجو در پست جدیدی اشاره می‌کند که RCS اکنون به‌طور پیش‌فرض برای کاربران جدید و فعلی فعال شده است، مگر اینکه کاربران از قبل آن را در تنظیمات خود خاموش کرده باشند. گوگل همچنین اعلام کرد که چت‌های گروهی در Messages اکنون به‌طور کامل رمزگذاری شده‌اند. این ویژگی از سال گذشته وعده داده شده بود و گوگل اولین‌بار در اواخر سال 2020 شروع به استفاده از رمزگذاری برای پیام‌های تک‌نفره کرد.

ویژگی‌های RCS و رقابت گوگل با اپ

علاوه بر رمزگذاری سرتاسری، RCS به‌عنوان جایگزین اس‌ام‌اس پیشرفت‌های قابل‌توجه دیگری را نیز به کاربران ارائه می‌کند؛ ازجمله نشانگرهای تایپ، اعلام خواندن پیام و امکان به‌اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت. اما برخلاف تلاش‌های گوگل، اپل هنوز از RCS استفاده نمی‌کند و اگر این کار را انجام دهد، ارسال پیام بین گوشی‌های اندروید و آیفون احتمالاً بسیار راحت‌تر می‌شود.

منبع:دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا