هوش مصنوعی

بیانیه مشترک رگولاتورهای اروپا، بریتانیا و آمریکا در زمینه حفظ رقابت درست در حوزه هوش مصنوعی

رگولاتورهای ایالات متحده بریتانیا و اتحادیه اروپا در یک بیانیه مشترک حفظ رقابت موثر در فضای هوش مصنوعی را برای اطمینان بیشتر لازم دانستند.

به گزارش آی تی بوم؛ رگولاتورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و بریتانیا قصد دارند با امضای یک بیانیه مشترک ضمن اطمینان از رقابت موثر در فضای هوش مصنوعی عواملی که باعث تضعیف این رقابت خواهد شد از بین ببرند. در این بیانیه اصولی برای حمایت از مصرف کنندگان این فناوری مطرح شد. در حالی که هوش مصنوعی مولد روز به روز یشتر از گذشته رونق می‌گیرد این رگولاتورها نیز به صورت جداگانه اقدامات مهمی را انجام داده بودند. اما اکنون قصد دارند رویه مشترکی را برای حفظ رقابت بهتر در پیش بگیرند.

طبق گزارشی که توسط رویترز منتشر شده بیانیه رگوتورها اعلام می‌دارد با توجه به سرعت رشد هوش مصنوعی مولد در سال‌های اخیر و تکامل یافتن آن در سال‌های آینده همکاری بین سازمان‌های نظارتی می‌تواند زمینه را برای ظهور ابزارهای جدید و رقابت بهتر همراه با نوآوری و رشد فراهم کند.

این رگولاتورها شامل کمیسیون اروپا، بازار بریتانیا، وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده و سازمان رقابت بریتانیا است که در بیانیه مشترک با عوامل تضعیف کننده رقابت منصفانه مقابله کرده و قوانین مورد نظر را برای تضمین رقابت موثر به کار می‌گیرند. همچنین در این همکاری قرار است تلاش‌هایی برای عملکرد منصفانه و صادقانه شرکت‌ها در برابر مصرف کنندگان و مشاغل انجام گیرد. اصول مشترک بین این رگولاتورها باعث خواهد شد تا رقبای کوچک در همچنان اقی مانده و از ادغام آنها با دیگر شرکت‌های بزرگ جلوگیری شود. همکاری سازمان های نظارتی با یکدیگر می تواند به بهبود رشد هوش مصنوعی مولد و توسعه ابزارهای جدید کمک کند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا