هوش مصنوعی

تراشه هوش مصنوعی جدید nvida به نام Rubin در ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد

به گزارش آی تی بوم؛ مدیرعامل nvida در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ نسل بعدی پلتفرم تراشه هوش مصنوعی این شرکت را معرفی کرد. هنوز اطلاعات دقیق در مورد این پلتفرم منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد ان‌ویدیا برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای آینده این محصولات داشته و از این بابت بسیار هیجان زده است.

جنسن هوانگ مدیرعامل nvidia در نمایشگاه کامپیوتکس که در دانشگاه ملی تایوان برگزار شد اعلام کرد ه‌های نسل بعدی این شرکت از خانواده روبیک بوده و شامل کارت‌های گرافیک تراش‌های مخصوص شبکه و پردازنده‌های مرکزی هستند.

پردازنده مرکزی از یه خانواده با نام Vera بوده و کارت گرافیک نیز می‌تواند برای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی حافظه‌های شرکت‌های SK Hynix ماکرون و سامسونگ استفاده شوند. به گفته مدیرعامل این شرکت پهنای باند این حافظه‌ها بسیار بیشتر از نسل قبل خواهد بود.

معماری پردازنده ورا در دسترس قرار نگرفته است اما به نظر می‌رسد امکان پشتیبانی این پلتفرم از سوئیچ‌های با حداکثر سرعت ۳۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه وجود دارد. جنسن هوانگ در این مراسم اعلام کرد شرکت انویدیا هر سال تراشه های هوش مصنوعی جدیدی را عرضه کند پیش از این برنامه ریزی این شرکت برای عرضه تراشه‌ها به صورت هر دو سال یک بار بود که به نظر می‌رسد اکنون سرعت بیشتری پیدا کرده است. تمکن ۸۰ درصد از بازار تراش‌های هوش مصنوعی را در اختیار داشته و با توجه به پیشرفت و رونق این فناوری ارزش بازار شرکت نیز توانسته رشد خیره کننده‌ای را تجربه کند. در حال حاضر این شرکت در رتبه سومین شرکت باارزش جهان قرار دارد. احتمال دارد دارد در این زمینه اپل را نیز در آینده پشت سر بگذارد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا