اخبار فناوریخودرو و موتورسیکلت

خودروی الکتریکی SU7 شیائومی عاشقان زیادی دارد؛ فروش 89 هزار دستگاه در 24 ساعت!

به گزارش آی تی بوم؛ استقبال بی‌نظیر از اولین خودروی الکتریکی SU7 شیائومی باعث شده که این شرکت هشدار دهد، احتمالا خریداران باید تا شش ماه برای دریافت خودرو صبر کنند. شیائومی، که به عنوان سومین فروشنده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود، در 24 ساعت اول پیش‌فروش مدل SU7، نزدیک به 89 هزار سفارش جمع آوری کرده است.تعداد سفارشات تا پایان هفته به 100 هزار دستگاه افزایش یافته است، اما زمان تحویل بلند مدت باعث شده تا تعدادی از مشتریان انصراف دهند. شیائومی اعلام کرده است که در حال حاضر دارای 40 هزار سفارش قطعی از افرادی هستند که قصد خرید SU7 را دارند.

اولین خودروی الکتریکی SU7 شیائومی

خودروی الکتریکی SU7 شیائومی ترکیبی از امکانات لوکس و کارایی خودروهای الکتریکی معتبر مانند پورشه و تسلا است آن هم با قیمتی بسیار مقرون به صرفه. ارزان‌ترین نسخه از این مدل با قیمت 215 هزار و 900 یوان (حدود 30 هزار دلار) و زمان تحویل بین 18 تا 21 هفته تخمین زده می‌شود؛ در حالی که گران‌ترین نسخه با قیمت 299 هزار یوان به فروش می‌رسد. در مقایسه، ارزان‌ترین مدل تسلا در چین با قیمت 245 هزار و 900 یوان عرضه می‌شود.

البته برای مدل‌های SU7 Pro و AWD SU7 Max بازه زمانی مشابهی در نظر گرفته شده است اما انتظارات پیرامون نسخه محدود “Founder’s Edition” شیائومی اوضاع را وخیم تر کرده ، چرا که در عرضه اولیه 5000 دستگاه از آن فوراً فروخته شد و بسیاری از خریداران امیدوار، مشتاقانه منتظرعرضه دوم هستند.

پذیرش سریع پیش‌سفارش و شهرت شیائومی برای تولید و توزیع کارآمد در سایر محصولات، باعث بالا رفتن سطح انتظارات از این شرکت شده است. با این وجود، حجم انبوه سفارش‌ها چالش‌های لجستیکی را ایجاد کرده که شیائومی باید برای برآورده کردن انتظارات مصرف‌کننده از آنها عبور کند.

علیرغم مشکلات موجود شیائومی همچنان نسبت به چشم‌اندازهای SU7 در بازار رقابتی خودروهای برقی خوشبین است. مشخصات چشمگیر این وسیله نقلیه، از جمله برد تا 830 کیلومتر (516 مایل) برای نوع Pro، آن را به عنوان یک رقیب قدرتمند در برابر بازیکنان شناخته شده قرار می‌دهد. علاوه بر این، لی جون، مدیرعامل شیائومی، چشم انداز بلندپروازانه‌ای را برای آینده این شرکت در صنعت خودرو توصیف کرده که نشان‌دهنده تعهد بلندمدت این برند به نوآوری و رشد است.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان مشتاقانه منتظر ورود سدان های SU7 خود هستند، شیائومی با چالش دوگانه مدیریت انتظارات و حفظ شتاب در بازار در حال توسعه، مواجه است. در حالی که زمان تحویل طولانی مدت ممکن است صبر خریداران مشتاق را آزمایش کند، اما همچنین بر جذابیت غیرقابل انکار ورود شیائومی به عرصه خودروهای برقی تاکید دارد. در ماه‌های آینده، همه نگاه‌ها به شیائومی معطوف خواهد شد، زیرا شیائومی درمرحله ای حساس قرار گرفته است.

 

به هر حال باید منتظر ماند و دید این برند چگونه از پس چالش ها برمی‌آید.

 

منبع: تکراتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا