شبکه های اجتماعی

دسترسی اروپایی‌ها به شبکه اجتماعی Threads حتی با VPN مسدود شد

با مسدود شدن متا برای کاربران اروپایی دیگر محتوا، نوتیفیکیشن ها و پروفایل ها در این سرویس به دسترسی نمایش داده نمی‌شوند. البته برخی کاربران ادعا کرده‌اند که اگر قبلاً در این سرویس ثبت نام کرده باشید، می‌توان بدون استفاده از وی پی ان به آن دسترسی یافت. ظاهراً این محدودیت برای کاربرانی است که به تازگی می‌خواهند به این شبکه اجتماعی بیایند.

متا در بیانیه ای اعلام کرده اقدامات دیگری انجام می‌دهد تا از دسترسی کاربران به تردز در کشورهای اروپایی که این سرویس در آنها مهیا نیست، جلوگیری کند. این شرکت فناوری همچنان اعلام کرده اروپا یک بازار مهم برای این شرکت محسوب می‌شود و امیدوار است به زودی این سرویس در آنجا نیز ارائه شود.

البته متا زمانبندی خاصی برای ارائه تردز در اروپا اعلام نکرده است. جنجال بر سر انتقال اطلاعات کاربران اروپایی شبکه‌های اجتماعی به داخل خاک قاره سبز و نگرانی این اتحادیه از حفظ حریم خصوصی کاربران و جمع‌آوری داده‌های آنها برای اهداف تبلیغاتی کماکان ادامه دارد و متا تاکنون به خاطر این موضوع 1.3 میلیارد دلار جریمه شده است.

البته به نظر می‌آید امضای قانونی جدید توسط رئیس جمهور آمریکا در زمینه دسترسی نهادها به اطلاعات کاربران، رضایت ضمنی اروپایی‌ها را در پی داشته و در صورت همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری با این اتحادیه می‌توان پایانی را بر این جدال حقوقی متصور بود.

شبکه اجتماعی تردز که رقیبی برای توئیتر به حساب می آید برای کاربران اینترنت در ۱۰۰ کشور جهان از جمله آمریکا و انگلیس فراهم شده اما در کشورهای اتحادیه اروپا قابل دسترسی نیست.

تردز برپایه زیرساخت اینستاگرام ساخته شده و ممکن است داده هایی از آن پلتفرم وارد کند. علاوه بر آن اتحادیه اروپا اعلام کرده متا باید برای نشان دادن تبلیغات شخصی سازی شده برای کاربران مجوز دریافت کند و همین امر بر پیچیدگی های ارائه این اپلیکیشن می‌افزاید.

 

منبع: آخرین خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا