موبایل و تبلت

دفعات شارژ شدن باتری آیفون 15 اپل قابل مشاهده است

به گزارش آی تی بوم؛ و به نقل از ترنجی، اپل هرقدر در زمینه شارژ سریع عقب‌ترین در صنعت است، در زمینه پایش وضعیت باتری آیفون‌ها واقعا درخشان و پیشرو عمل می‌کند. پس از قابلیت پایش سلامت باتری iOS حالا گزارش شده که دفعات شارژشدن باتری آیفون ۱۵ اپل قابل مشاهده است.

طبیعتا آیفون 15 و آیفون 15 پرو دارای چندین ویژگی هستند که در آیفون‌های گذشته وجود ندارد. حالا می توانیم اطلاعات دفعات شارژشدن باتری و ویژگی‌های کنترلی جدید را به این لیست ویژگی‌ها اضافه کنیم.

بخش جدیدی در صفحه “About” سیستم‌عامل iOS 17 برای آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو مشخص خواهد کرد که باتری شما چند بار شارژ شده است. همچنین تاریخ ساخت آن و زمانی که برای اولین بار از آن استفاده شده، مشخص است.

آیفون‌های قدیمی‌تر متاسفانه این قابلیت را دریافت نمی‌کنند. البته میانبرهای iOS هم راهی برای دسترسی به این اطلاعات دارند، اگرچه گفته می‌شود که پس از به‌روزرسانی گوشی به iOS 17 این میان‌برها دیگر کار نمی‌کنند.

اما ویژگی کنترلی جدید چیست؟ این ویژگی باعث می‌شود گوشی بیش از «حدود» ۸۰ درصد شارژ نشود.

یکی از دلایل تغییرات می‌تواند رسیدگی به شکایات کاربران مربوط به کاهش سریع درصد سلامت باتری آیفون ۱۴ باشد. خیلی از کاربران از کاهش درصد سلامت باتری سری آیفون ۱۴ به حدود ۸۰ درصد، آن‌هم فقط پس از استفاده ۱ ساله ناراحت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا