تکنولوژینقد و بررسی

رشد ۸ درصدی بازار ساعت ها؛ اپل پرفروش‌ترین برند است

به گزارش آی تی بوم؛

موسسه تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود اعلام کرد که در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، میزان فروش پوشیدنی‌های هوشمند ۸٫۸ درصد افزایش داشته است. با این وجود، ظاهراً بازار به سمت مدل‌های ارزان‌تر متمایل شده است چرا که برای پنجمین سه‌ماهه متوالی، میانگین قیمت فروش پوشیدنی‌ها کاهش داشته است.

تحلیلگران موسسه IDC بر این باورند که کاربران دیگر تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای خرید مدل‌های پرمیوم ندارند و بیشتر دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده را خریداری می‌کنند.

سهم برندها از بازار پوشیدنی ها

انتظار می‌رود با اضافه شدن سنسورهای پیشرفته مانند سنسور فشار خون و کنترل قند خون، محبوبیت پوشیدنی‌های پرمیوم نیز افزایش پیدا کند. به علاوه، برخی از برندهای کمتر شناخته‌شده به لطف محصولات ارزان‌قیمت خود با استقبال کاربران مواجه شده‌اند.

در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، اپل به پرفروش‌ترین برند بازار پوشیدنی‌ها بدل شد است. البته در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته، سهم اپل از این بازار در حدود ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران IDC ادعا کرده که توقف فروش ساعت‌های اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در بازار آمریکای شمالی سبب افت سهم بازار اپل شده است.

اپل واچ سری ۹

در رده دوم لیست برندهای پرفروش بازار پوشیدنی‌ها، شیائومی با عرضه ۱۱٫۸ میلیون دستگاه قرار دارد که با رشد فروش ۴۳ درصدی همراه شده‌ است. عرضه ساعت‌های مبتنی بر WearOS نقش پررنگی در موفقیت غول فناوری چین داشته است.

به دنبال رشد چشمگیر بازار گوشی‌های تاشو هواوی، حالا بخش پوشیدنی‌های این برند نیز با افزایش میزان فروش همراه شده‌اند. طبق اطلاعات موسسه IDC، هواوی حالا سومین برند پرفروش‌ بازار محصولات پوشیدنی به شمار می‌رود. با فروش ۱۰٫۹ میلیون دستگاه، هواوی رشد ۷۲ درصدی را ثبت کرده است.

لیست برندهای پرفروش بازار پوشیدنی‌ها

در رده چهارم لیست IDC برند سامسونگ دیده می‌شود که با عرضه ۱۰٫۶ میلیون دستگاه رشد نسبتاً خوب ۱۳ درصدی را تجربه کرده است. علی‌رغم فروش موفق گلکسی فیت ۳، استقبال کاربران از سری گلکسی واچ چندان قابل‌توجه نبوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا