تکنولوژی

سگ رباتیک چینی برای کمک به افراد نابینا ساخته شد

یک سگ رباتیک راهنما می‌تواند به افراد نابینا کمک کند تا به شکلی مستقل تر زندگی خود را ادامه دهند.

به گزارش آی تی بوم؛ سگ رباتیک راهنما در حال حاضر آزمایش‌های میدانی خود را پشت سر گذاشته و می‌تواند از طریق ابزارهایی نظیر دوربین و حسگرها در محیط فیزیکی حرکت کند. این سگ رباتیک با هدف کمک به افراد دارای اختلال بینایی ساخته شده و می‌تواند سیگنال‌های مربوط به چراغ راهنمایی را نیز شناسایی کند.

سگ رباتیک ساخته شده ابعادی مشابه یک بولداگ انگلیسی داشته و در آن از فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی مسیر شناسایی چراغ راهنمایی و تشخیص صدا استفاده شده است. این سگ می‌تواند با گوش دادن و صحبت کردن از طریق یک اپراتور با افراد کم بینا ارتباط برقرار کند. شش پا در این سگ رباتیک به آن کمک می‌کند تا بتواند با حداکثر ثبات و به نرمی حرکت کند.

از گروه تحقیقاتی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه جیائو تونگ در شانگهای در مورد این سگ رباتیک می‌گوید: این سگ به پایدارترین شکل ساخته شده و زمانی که سه پایه رباتیک خود را بلند می‌کند هنوز سه پای دیگر برای ثبات وجود دارد.

در حال حاضر سگ‌های رباتیک راهنمای دیگری نیز در کشورهایی از قبیل استرالیا و بریتانیا در وضعیت توسعه قرار دارند. چین با کمبود شدید سگ‌های راهنمای سنتی مواجه است و به همین دلیل به تولید و توسعه سگ‌های رباتیک راهنما روی آورده است. پروفسور گائو در این مورد گفته است در چین حدود ۴۰۰ سگ راهنما برای ۲۰ میلیون فرد نابینا وجود دارد و استفاده از سگ‌های رباتیک راهنما در آینده می‌توانند یک مرکز تولیدی بزرگ در چین را راه‌اندازی کند.

وی گفته است این مراکز تولیدی مشابه خودروها خواهند بود. در آینده می‌توان این سگ‌های رباتیک را مانند خودروها به تولید انبوه رساند زیرا کاملاً مقرون به صرفه هستند. این بازار می‌تواند بسیار توسعه یافته باشد زیرا احتمالاً ده‌ها میلیون نفر در جهان وجود دارند که به سگ‌های راهنما از نوع رباتیک نیاز دارند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا