اخبار فناوریهوش مصنوعی

شرکت آرم در توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی قدم برمیدارد

به گزارش آی تی بوم؛

این خبر حاکی از آن است که دفتر مرکزی آرم در انگلستان، اقدام به راه‌اندازی یک بخش اختصاصی برای توسعه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی خواهد نمود. هدف این بخش، ساخت یک نمونه‌ی اولیه از این تراشه‌ها تا بهار سال ۲۰۲۵ است. طبق پیش‌بینی‌ها، تولید انبوه این تراشه‌ها بر عهده‌ی شرکت‌های سازنده‌ی قراردادی بوده و از پاییز سال ۲۰۲۵ آغاز می‌گردد.

هزینه‌ی اولیه‌ی توسعه‌ی این تراشه‌ها، که مبلغ آن ممکن است به صدها میلیارد ین برسد، توسط شرکت آرم تامین می‌شود. گروه سافت‌بانک نیز در این مسیر مشارکت خواهد داشت.

پس از راه‌اندازی سیستم تولید انبوه، تجارت تراشه‌های هوش مصنوعی به عنوان یک زیرمجموعه مجزا از سافت‌بانک مستقل خواهد شد. سافت‌بانک در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت‌هایی مانند TSMC (شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی تراشه) است تا ظرفیت تولید مورد نیاز خود را تضمین نماید.

هر دو شرکت آرم و سافت‌بانک از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند. همچنین شرکت TSMC نیز تاکنون به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

شرکت آرم یک طراح تراشه‌های بریتانیایی، درآمد خود را از طریق مجوز دادن طرح‌های تراشه‌ای و دریافت حق امتیاز تامین می‌کند. این شرکت در حال حاضر در حال گسترش فعالیت‌های خود به بازار مراکز داده است. جایی که اپراتورها به دنبال ساخت تراشه‌های اختصاصی خود برای اجرای مدل‌های جدید هوش مصنوعی و کاهش وابستگی به شرکت انویدیا، که بازیگر اصلی این حوزه است، می‌باشند.

گروه سافت‌بانک با توجه به نقدینگی قابل توجه خود و امکان درآمدزایی از سهام با ارزش شرکت آرم که قیمت سهام آن در فوریه گذشته به دلیل هیجان در حوزه هوش مصنوعی تقریبا دو برابر شد، در گزارش درآمدی خود که روز دوشنبه منتشر می‌شود، احتمالا با زیان مجدد مواجه خواهد شد. با این حال، سرمایه‌گذاران با اشتیاق در انتظار سرنخ‌هایی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت برای رشد آن هستند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا