هوش مصنوعی

طرح مفهومی جذابی که سیری مجهز به هوش مصنوعی را نشان می‌دهد

به گزارش آی تی بوم؛ گفته می‌شود اپل در WWDC 2024 می‌خواهد قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی خود را معرفی کند. تعدادی از این قابلیت‌ها مختص‌ به سیری خواهند بود. حالا یک طراح خوش‌ذوق طرحی مفهومی از دستیار سیری مجهز به هوش مصنوعی منتشر کرده است که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

طرح مفهومی سیری بسیار ساده و در عین‌ حال کاربردی طراحی شده است. طراح این مدل مفهومی می‌گوید: «من معتقدم که اپل می‌تواند با قدرت مدل‌های زبانی بزرگ و Shortcuts پاسخ‌های پیچیده را به‌روشی ساده و شفاف در سیری ارائه دهد.»

در طرح مفومی یادشده کاربر می‌تواند از سیری بخواهد که قیمت‌های نشان‌داده‌شده در یک اپلیکیشن یا وب‌سایت را شناسایی و جمع‌بندی کند و نتیجه را نشان دهد. سناریوی دیگری که توسط این مفهوم تصور می‌شود، درخواست از سیری برای خلاصه‌کردن یک سند است.

اوایل سال جاری، اپل مقاله‌ای در مورد یک مدل زبانی جدید به نام ReALM منتشر کرد که می‌تواند کارهایی مانند خواندن محتوای روی نمایشگر را انجام دهد و این کار را به‌صورت محلی روی دستگاه پردازش کند. جالب است که OpenAI اخیراً ویژگی مشابهی را در ChatGPT به نمایش گذاشت.

طبق جدیدترین گزارش بلومبرگ، سیری از هوش مصنوعی برای انجام کارهایی مانند خواندن اسناد، انتقال یادداشت به پوشه‌ی دیگر، حذف ایمیل یا خلاصه‌سازی مقاله استفاده خواهد کرد. مثلاً کاربر می‌تواند از سیری بخواهد تا خلاصه‌ای متنی از یک جلسه‌ی ضبط‌شده تهیه و سپس آن را برای همکارش ارسال کند.

پیش‌تر گزارش شد که اپل می‌خواهد ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) آیفون و سایر دستگاه‌هایش را با نام تجاری هوش اپل (Apple Intelligence) معرفی کند.

احتمالاً در iOS 18 شاهد قابلیت‌هایی مانند خلاصه‌سازی نوتیفیکیشن یا خلاصه‌سازی صفحات وب در سافاری خواهیم بود و اپلیکیشن‌هایی مانند Messages و Mail به‌لطف هوش اپل می‌توانند برای پیام‌ها پاسخ خودکار بفرستند.

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا