اخبار فناوری

نورالینک از سال ها پیش به مشکل ایمپلنت مغزی خود آگاه بوده است

به گزارش آی تی بوم؛

ظاهرا نورالینک مدت‌ها پیش طی آزمایشات حیوانی از مشکل ایجاد شده در ایمپلنت مغزی خود اطلاع داشته و نسبت به مسئله جدا شدن رشته‌های ایمپلنت از بافت مغز مطلع بوده است. منابع آگاه در این مورد اعلام کردند این شرکت سال‌ها است که نسبت به این مشکل آگاهی داشته است.

این شرکت پیش از این از طریق آزمایش‌های ایمپلنت مورد نظر روی حیوانات از امکان جدا شدن رشته‌های این تراشه از بافت مغزی اطلاع داشته است. این رشته‌ها می‌توانند باعث آسیب به الکترودهای حساس مربوط به رمزگشایی سیگنال‌های مغزی شوند. با این حال نورالینک با در نظر گرفتن خطر اندک برای این مشکل تغییراتی را در طراحی ایمپلنت ایجاد نکرد.

در حال حاضر این شرکت آزمایشات خود را برای درمان بیماران فلج و استفاده از این تراشه برای انجام کارها تنها از طریق فکر کردن ادامه می‌دهد. این تراشه می‌تواند برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی یک راه امیدوار کننده محسوب شود. با این حال این شرکت هفته گذشته علام کرد رشته‌های مربوط به تراشه در اولین آزمایش انسانی از بافت مغز فرد بیمار جدا شده و اکنون الکترودهای کمتری برای دریافت سیگنال‌های مغزی وجود دارد. رشته‌های ریز در این ایمپلنت از موی انسان نیز نازک‌تر بوده و خارج شدن آن می‌تواند به الکترودها آسیب بزند.

اکنون این شرکت اعلام کرد اصلاح الگوریتم و ایجاد تغییرات در ایمپلنت مورد نظر باعث شده تا همچنان بتواند بر سیگنال‌های مغزی بیمار خود نظارت داشته باشد. این شرکت قصد داشت در یک راه حل دیگر به طور کلی ایمپلنت مورد نظر را از بین ببرد اما به نظر می‌رسد مشکل ایجاد شده خطری را برای بیمار از لحاظ ایمنی ایجاد نکرده است.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دو =

دکمه بازگشت به بالا