اخبار فناوریدسته‌بندی نشده

ساخت نوعی جلیقه برای تصویربرداری از قلب

جلیقه ECG ساخته شده می تواند فعالیت های الکتریکی دقیق قلب را به تصویر بکشد. از طرفی با داشتن تصاویر دقیق قلب می توان از خطرات آینده جلوگیری کرد.


به گزارش آی تی بوم؛پژوهشگران با هدف تهیه تصاویر با وضوح بالا از قلب نوعی جلیقه ECG با قابلیت استفاده مجدد ساخته اند که تنها در زمان ۵ دقیقه قادر است تصاویر را ثبت کند. محققان قصد دارند با ترکیب این تصاویر و داده های مربوط به اسکن های MRI از بروز مشکلات قلبی در آینده در افراد جلوگیری کنند. علاوه بر آن درمان بیماران قلبی نیز بهتر انجام خواهد شد. در خال حاضر از دستگاه های نوار قلب برای تشخیص آریتمی قلبی استفاده میشود که با وجود تعداد ۱۲ الکترود تنها داده های محدودی را ارائه می کند. پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن این دستگاه ۱۲ الکترودی را ارتقا داده و یک جلیقه از نوع ECGI توسعه داده اند. این جلیقه می تواند به صورت غیر تهاجمی، کارآمد و سریع تصاویری با وضوح بالا از فعالیت های الکتریکی قلب ارائه کند. همچنین بکارگیری آن همراه با دستگاه اسکن MRI می تواند از بروز مشکلات قلبی در آینده جلوگیری کند.

 

گایی کاپتور از نویسندگان این پژوهش در این مورد می گوید: امروزه تصویربرداری از قلب پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما نظارت بر فعالیت های الکتریکی قلب چندان مورد توجه نبوده است. فناوری رایج کنونی یا همان دستگاه الکتروکاردیوگرام از ۵۰ سال پیش تاکنون تغییری نداشته است.

منبع:تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا