بازیسخت افزار

کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ حتی از ایکس باکس سری اس هم قدرتمندتر خواهد بود

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از شهر سخت افزار؛ به نظر می‌رسد که کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ قرار است یکی از قدرتمندترین کنسول‌های گیمینگ نسل نهم بوده و به لطف پشتیبانی از DLSS انویدیا، حتی از پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری اس نیز قدرتمند‌تر ظاهر شود.

جنگ کنسول‌های نسل نهم همچنان ادامه داشته و کنسول گیمینگ پلی‌استیشن ۵ سونی در حال حاضر با پشت سر گذاشتن ایکس باکس سری ایکس و سری اس مایکروسافت همچنان یک پیشتاز به شمار می‌آید. با این حال، به نظر می‌رسد که این رقابت در شرف شدیدتر شدن است.

نینتندو در سال ۲۰۱۷ یک کنسول گیمینگ قابل حمل جدید به نام Nintendo Switch را به بازار عرضه کرد و ضمن ایجاد تحولی در این حوزه، رکوردهای فروش را هم جابه‌جا کرد. حالا مقامات این شرکت برای عرضه نینتندو سوئیچ ۲ روز شماری می‌کنند.

تقریباً هر روز اطلاعات جدید در رابطه با این کنسول دستی گیمینگ منتشر می‌شود. با این حال، تازه‌ترین شایعات منتشر شده از Switch 2 حاکی از آن است که این کنسول گیمینگ دارای حافظه رم بیشتری نسبت به Xbox Series S خواهد بود.

نینتندو سوییچ ۲ تمام کنسول‌های نسل نهم را به چالش می‌کشد

به گزارش Gizmochina، مدتی قبل گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد کنسول قابل حمل جدید نینتندو در یک رویداد خصوصی در Gamescom 2023 به نمایش درآمده و تعدادی از افراد توانسته‌اند استفاده از آن را تجربه کنند. حالا یک افشاکننده اطلاعات میزان رم این دستگاه را اعلام کرده است.

طبق شایعات موجود، نسخه مصرف‌کننده نینتندو سوییچ ۲ دارای ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. این رقم به معنای افزایش ۳۰۰ درصدی رم نسبت به ۴ گیگابایت در نسخه اول این کنسول گیمینگ قابل حمل است.

با این حال، ۱۲ گیگابایت رم جالب‌ترین ویژگی نینتندو سوییچ ۲ نخواهد بود. همان‌طور که گفته شد، Nintendo Switch 2 در نسل نهم کنسول‌های گیمینگ سه رقیب بسیار قدرتمند خواهد داشت. با این وجود، به نظر می‌رسد که نینتندو سوییچ ۲ بسیار قدرتمندتر از تمام آن‌ها خواهد بود. البته کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس هر کدام ۱۶ گیگابایت رم دارند، در حالی که ایکس‌باکس اس تنها ۱۰ گیگابایت حافظه رم در اختیار دارد.

علاوه بر ۱۲ گیگابایت رم، نینتندو سوییچ ویژگی‌های دیگری نیز به همراه دارد که به این کنسول دستی اجازه می‌دهد تا با آخرین فناوری‌های دنیای گیمینگ همگام شده و نیازهای سخت‌افزاری فزاینده‌ای نداشته باشد.

DLSS یک تکنیک ارتقا رزولوشن است که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر در بازی‌های مدرن استفاده می‌کند. این فناوری به سیستم شما اجازه می‌دهد تا بازی را با رزولوشن پایین‌تر رندر کرده و در نتیجه فریم ریت بالاتری داشته باشید، در حالی که تصویر نهایی با رزولوشن بالاتر نمایش داده می‌شود.

متأسفانه، در حال حاضر هیچ یک از اطلاعات منتشر شده در رابطه با Nintendo Switch 2 به تأیید نرسیده و احتمالاً تا زمان معرفی رسمی این کنسول دستی باید منتظر بمانیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا