اخبار فناوریموبایل و تبلت

گالکسی S24 رونمایی شد

به گزارش آی تی بوم؛ گلکسی اس ۲۴ اولترا پس از شایعه‌های فراوان، افشاگری‌های پرتعداد و البته هیاهوی بسیار، سرانجام از راه رسید. با پرچمداری طرفیم که پرقدرت‌ترین سخت‌افزار بازار را زیر بدنه‌ای چشم‌نواز قرار داده و به استقبال هوش مصنوعی رفته است تا با زبان بی‌زبانی‌، پیامی مهم مخابره کند: سامسونگ آماده‌ی پس‌گرفتن جایگاه ازدست‌رفته‌اش در بازار موبایل است.

گلکسی S24 اولترا توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد. سامسونگ می‌گوید همانطور که اینترنت و دوربین، مفهوم گوشی همراه را تغییر دادند، حالا نوبت عصر هوش مصنوعی است تا گوشی‌ها را متحول کند.

گوشی سامسونگ گلکسی S24 به نمایشگر ۶٫۲ اینچی اولد (با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X) مجهز است که نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز و وضوح +Full HD دارد و با فناوری Vision Booster می‌تواند حداکثر روشنایی ۲٬۶۰۰ نیت تولید کند.

ابعاد پرچمدار جدید سامسونگ ۷۰٫۶ در ۱۴۷ در ۷٫۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۶۸ گرم است که در مقایسه با گلکسی S23 تغییر چندانی نداشته است.

گلکسی اس ۲۴ در بخش دوربین حداقل روی کاغذ بدون تغییر مانده و همچنان شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین‌ ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو هستیم. گلکسی S24 در بالای نمایشگرش میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است.

سامسونگ چندین قابلیت هوش مصنوعی را ازطریق Pro Visual Engine برای دوربین‌ پرچمدارانش در نظر گرفته است. می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی سوژه‌های عکس را جابه‌جا یا بزرگ‌نمایی کرد و به تماشای پیش‌نمایشی از تصویر، پیش از فشردن دکمه‌ی شاتر، نشست.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی S24 به کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربین در فهرست بهترین گوشی مناسب عکاسی قرار بگیرد.

امسال شاهد بازگشت سیاست دو تراشه‌ای سامسونگ هستیم. گلکسی S24 اولترا به عنوان بهترین گوشی سامسونگ، با قوی‌ترین تراشه‌ی دنیای اندروید یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در همه‌ی بازارها عرضه می‌شود درحالی که نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس فعلا مختص به بازار آمریکا است و در سایر بازارها شاهد پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ خواهیم بود (مدل‌های اسنپدراگون به نسخه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با فرکانس بیشتر مجهزند).

سامسونگ تایید کرده است که گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در بازار ایران با پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌شود.

تمامی مدل‌های سری گلکسی S24 از محفظه‌ی بخار با ابعاد ۱٫۹ برابر بزرگ‌تر از نسل قبل بهره می‌برند که باعث بهبود دمای دستگاه و عملکرد پایدار می‌شود؛ همچنین قابلیت‌ رهگیری پرتو، جلوه‌های بصری بازی‌ها را ارتقا می‌بخشد.

سامسونگ می‌گوید گلکسی S24 در کانفیگ پایه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. کانفیگ‌های دیگر این گوشی با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند.

گلکسی S24 سامسونگ به‌لطف باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی بسیار خوبی ارائه خواهد داد. غول کره‌ای می‌گوید درصد باتری پرچمدار جدیدش با شارژر سامسونگ مدل ۲۵ وات در عرض نیم‌ساعت از صفر به ۵۰ درصد می‌رسد. گلکسی S24 مطابق انتظار به فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس مجهز است.

سامسونگ گوشی گلکسی S24 را با رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ عرضه می‌کند. گلکسی S24 افزون‌بر 5G از استانداردهای Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 پشتیبانی خواهد کرد و به‌لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.

گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تا ۷ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

سامسونگ آماده‌ی پس‌گرفتن جایگاه ازدست‌رفته‌اش در بازار موبایل است

سامسونگ می‌گوید که هوش مصنوعی تقریبا تمامی بخش‌های سری گلکسی S24 را متحول کرده است تا پرچمداران جدیدش در همه‌ی حوزه‌ها درخشان عمل کنند.

گوشی Galaxy S24 Ultra سامسونگ به‌لطف نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌راحتی در صدر فهرست بهترین گوشی سامسونگ قرار می‌گیرد و وارد فهرست بهترین گوشی های بازار می‌شود. این پرچمدار، دوربین باکیفیت دارد تا برای بهترین گوشی ها از نظر دوربین هم خط‌و‌نشان بکشد.

جدیدترین گوشی پرچمدار سری گلکسی S به همان فرمول همیشگی پای‌بند است، اما دو تغییر سخت‌افزاری قابل توجه تجربه کرده: تخت‌شدن لبه‌های نمایشگر و استفاده از فریم تیتانیومی. این گوشی به‌لطف هوش مصنوعی Galaxy AI در حوزه‌ی نرم‌افزار نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

در نمای جلویی گلکسی اس ۲۴ اولترا شاهد همان طراحی قبلی هستیم: دستگاهی تمام‌صفحه که از حفره‌ی مرکزی دایره‌ای میزبانی می‌کند و نمایشگر بزرگ دارد.

ابعاد نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا تغییر نکرده و همچنان ۶٫۸ اینچ است و وضوح +QHD دارد؛ اما این بار به روشنایی بیشتر (حداکثر ۲٬۶۰۰ نیت) دست پیدا می‌کند.

حاشیه‌‌های اطراف نمایشگر نه‌تنها در گلکسی S24 اولترا بلکه در گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس کاهش پیدا کرده است. این نمایشگر پنل اولد با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X دارد و به‌لطف Vision Booster، در زیر نور مستقیم آفتاب خواناتر از نسل قبل است.

سامسونگ می‌گوید کاربران گلکسی اس ۲۴ از طریق تنظیمات پیشرفته‌ی هوش مصنوعی کنترل کاملی بر میزان دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات شخصی خود خواهند داشت.

سامسونگ قیمت گلکسی S24 را ۷۹۹ دلار اعلام کرده است. قیمت گوشی گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا به ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱٬۲۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا