بازیسخت افزار

گیمرها مراقب باشند؛ این قابلیت را فعال کنید، در بازی‌ها بن می‌شوید!

Anti-Lag در درایور Adrenalin کارت گرافیک سری رادئون ۷۰۰۰ AMD باعث فعال‌شدن فناوری ضدتقلب بازی‌ها می‌شود.

به گزارش آی تی بوم؛ ویژگی Anti-Lag+ در کارت گرافیک AMD به‌منظور افزایش واکنش‌پذیری بازی‌ها و بهبود تجربه‌ی کاربری طراحی شده است؛ بااین‌حال، پیاده‌سازی آن باعث فعال شدن فناوری‌های ضدتقلب در چندین بازی آنلاین می‌شود که استفاده از این قابلیت را غیرممکن می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که فعال‌سازی قابلیت Anti-Lag+ منجر به فعال شدن ویژگی Anti-Cheat در بازی‌های Call of Duty Modern Warfare 2 ،Call of Duty Warzone و Apex Legends یا بروز خطا در این بازی‌ها شده است. در آزمایش انجام گرفته در روز‌های اخیر مشخص شد که Anti-Lag+ با فعال‌ کردن ویژگی ضدتقلب در بازی Counter-Strike 2 موجب بن شدن همیشگی (VAC) گیمر شد. به‌ همین علت، AMD مجبور شد درایور جدید Adrenalin خود را حذف کند.

فناوری‌های Anti-Lag+ شرکت AMD و Reflex کارت گرافیک انویدیا، برای کاهش تأخیر در اجرای دستورات از طریق بهینه‌سازی کنترل بازی و رندر گرافیک طراحی شده‌اند. بااین‌حال، عملکرد آن‌ها متفاوت است.

Reflex کتابخانه‌ای جداگانه است که به بازی افزوده می‌شود و با موتور بازی تعامل دارد؛ اما در مقابل آن Anti-Lag+ ای ام دی قرار دارد که فعلاً توسط کارت‌ گرافیک سری Radeon RX 7000 پشتیبانی می‌شود و نیاز به ویژگی اضافه‌ای در درایورها و اصلاح موتور بازی دارد که این امر باعث فعال شدن محافظت در برابر تقلب می شود.

در حقیقت مشخص نیست که آیا AMD قادر است فناوری Anti-Lag+ خود را به‌گونه‌ای پیاده‌سازی کند که نیازی به تغییر در موتور بازی نداشته باشد یا آیا توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند موارد اصلاح‌شده را تأیید و فناوری ضدتقلب خود را متناسب با آن تنظیم کنند یا خیر. تا زمانی که این مسئله روشن نشده، به گیمرها توصیه می‌شود از ویژگی Anti-Lag+ شرکت AMD در بازی‌های آنلاین رقابتی استفاده نکنند تا از بروز ممنوعیت‌های احتمالی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا