اخبار فناوری

گیم استاپ: بلای جان “Roaring Kitty” و سودهای میلیونی‌اش

به گزارش آی تی بوم؛ قیمت سهام گیم‌استاپ پس از انتشار اسکرین شات از یک شرط 116 میلیون دلاری بر روی این شرکت توسط حساب کاربری ردیت آقای گیل، در روز دوشنبه 21 درصد افزایش یافت. این پست که اولین فعالیت این حساب در سه سال گذشته بود، همچنین نشان دهنده مالکیت 120,000 آپشن کال گیم‌استاپ با قیمت اعمال 20 دلار و به ارزش تقریبی 65.7 میلیون دلار در زمان تعطیلی بازار روز جمعه بود. آپشن‌های کال به دارنده حق خرید سهام با قیمت از پیش تعیین شده در آینده را اعطا می‌کند.

تاکنون امکان تایید مستقل صحت این پست و موقعیت‌های افشا شده توسط خبرگزاری ها فراهم نشده است. اما داده‌های Trade Alert حاکی از افزایش قابل توجه تعداد قراردادهای باز در گیم‌استاپ تا پایان ماه مه به 145,000 قرارداد است، در حالی که این رقم در 19 مه تنها حدود 15,000 قرارداد بود. با در نظر گرفتن میانگین قیمت معاملات 5.52 دلار در آن دوره، خریدار فرضی این 120,000 قرارداد آپشن می‌توانست بر اساس قیمت بسته شدن قراردادها به ارزش 10 دلار در روز دوشنبه، حدود 54 میلیون دلار سود بالقوه داشته باشد.

خارج شدن از این موقعیت آپشن، دو راهکار اصلی در بر دارد: فروش خود آپشن‌ها یا تحویل گرفتن سهام‌های گیم‌استاپ. هر دو گزینه با توجه به حجم بالای این موقعیت و توجهی که به سهام گیم‌استاپ معطوف است، می‌توانند مشکلاتی را به همراه داشته باشند.

کارشناسان بازار مشتقات بر این باورند که فروش حتی بخشی از این موقعیت آپشن بدون برهم زدن بازار و احتمال کاهش قیمت آپشن‌ها و همچنین سهام گیم‌استاپ، دشوار خواهد بود. استیو ساسنیک، استراتژیست ارشد در Interactive Brokers عنوان کرد: «فروش 10 تا 12 میلیون سهم بسیار راحت‌تر از فروش 120,000 آپشن کال است.»

این اقدام همچنین می‌تواند به شهرت آقای گیل به عنوان فردی با “دست‌های الماسی” (اصطلاحی که نشان دهنده ریسک پذیری بالا و تمایل به نگهداری بلندمدت دارایی‌ها است) خدشه وارد کند.

گرت دسایمون، رئیس تحقیقات کمی در OptionMetrics گفت: «مگر اینکه او قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته و (سهام‌ها) را تحویل بگیرد، کسب درآمد از این موقعیت بدون ایجاد نوسان در بازار، با توجه به آگاهی همگان از این موضوع، چالش‌برانگیز خواهد بود.»

تحلیلگران راهکار دیگری را نیز برای آقای گیل جهت نقد کردن موقعیت خود و در عین حال کسب سود، پیشنهاد می‌دهند. این راهکار شامل فروش استقراضی 12 میلیون سهم از گیم‌استاپ قبل از انقضای آپشن‌ها است. در فروش استقراضی، سرمایه‌گذار سهام را قرض گرفته و می‌فروشد به این امید که بتواند بعداً سهام را با قیمت پایین‌تری خریداری کند و به قرض دهنده بازگرداند.

اگر قیمت سهام گیم‌استاپ در زمان انقضا بالاتر از قیمت اعمال 20 دلاری آپشن‌ها باشد، آقای گیل می‌تواند از نظر تئوری آپشن‌های خود را اعمال کند (سهام را با قیمت 20 دلار برای هر سهم بخرد) و از سهام‌ها برای بستن موقعیت فروش استقراضی خود استفاده کند. با استفاده از قیمت‌های بسته شدن روز دوشنبه، آقای گیل سهام‌ها را به قیمت 28 دلار می‌فروشد و با اعمال حق خرید خود، آنها را با قیمت 20 دلار بازخرید می‌کند و بدین ترتیب حدود 8 دلار برای هر سهم یا 96 میلیون دلار سود خالص به دست می‌آورد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا