هوش مصنوعی

واکنش مدیرعامل گوگل به آموزش هوش مصنوعی OpenAI با ویدیوهای یوتیوب

به گزارش آی تی بوم؛

ابزار تبدیل متن به ویدیو سورا (Sora) شرکت OpenAI، توانایی ایجاد ویدیوهایی واقع‌گرایانه را بر‌اساس دستورات متنی دارد. از زمان راه‌اندازی سورا، این سوال وجود داشته که از چه داده‌هایی برای آموزش این مدل هوش مصنوعی مولد استفاده شده است.

ظاهراً OpenAI بیش از یک میلیون ساعت از محتوای یوتیوب را برای آموزش سورا استفاده کرده است. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، تاکنون در ارتباط با این موضوع پاسخ واضحی نداده است.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در پاسخ به اینکه آیا OpenAI شرایط و ضوابط گوگل را نقض کرده است، به خبرگزاری CNBC گفت: « فکر می‌کنم این سؤالی است که آن‌ها (OpenAI) باید پاسخ دهند. به‌طور معمول در این موارد ما با شرکت‌ها تعامل و اطمینان حاصل می‌کنیم که آن‌ها شرایط خدمات ما را درک کنند و مسائل را حل خواهیم کرد.»

نیویورک تایمز قبلاً از OpenAI به‌دلیل استفاده از محتوای دارای حق نشر خود برای آموزش هوش مصنوعی شکایت کرده بود. آموزش هوش مصنوعی به تعداد زیادی داده نیاز دارد که از اینترنت جمع‌آوری می‌شوند. در یک سناریوی ایدئال، سازنده‌‌ی محتوا، حق انتخاب بین استفاده یا عدم استفاده از محتوای خود توسط شخص دیگری را دارد.

میرا موراتی می‌گوید OpenAI در کنار ایجاد ابزاری برای شناسایی تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی، درحال توسعه‌ی سیستم هویت‌سنجی است که به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد که بفهمند محتوایی که تولید کرده‌اند برای تعلیم چه سرویس‌هایی استفاد می‌شود و در نهایت کاری کنند که محتوا‌ی تولیدی برای تعلیم هیچ سرویس هوش مصنوعی استفاده نشود.

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا