اخبار فناوریموبایل و تبلتنقد و بررسی

بررسی گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ؛ گام‌های کوچک، اما کاربردی در مسیر تکامل

به گزارش آی تی بوم؛برای سال‌های طولانی،‌ سامسونگ پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند دنیا به حساب می‌آمد. کره‌ای‌ها با تمرکز بر بازارهای آسیا و کشورهای در حال توسعه و عرضه‌ی انبوهی از گوشی‌‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف، به‌راحتی هر کاربری را برای خرید یکی از مصحولاتشان قانع می‌کردند. نکته‌ی قابل توجه در این دستاورد چشمگیر، تأثیر غیرقابل انکار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده است.

سامسونگ در زمان اوجش در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، هر ساله بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند به‌فروش می‌رساند که بخش اصلی آن را گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی سری A تشکیل می‌دادند. شاید همین موفقیت بود که باعث شد مرز بین دستگاه‌های سری S و گوشی‌های رده‌‌بالاتر سری A به‌تدریج کم‌رنگ‌تر و کم‌رنگ‌تر شود. هرچند هیچ‌گاه تفاوت‌های سخت‌افزاری این دو سری قابل چشم‌پوشی نبودند، اما گوشی‌های ارزان‌تر سری S به چشم کاربران، هر سال بیشتر به گوشی‌های میان‌رده و Sub-Premium شبیه می‌شدند.

به نظر می‌رسد استراتژی «یک گوشی برای هر بودجه» تا اندازه‌ای به سیاست اصلی سامسونگ تبدیل شده بود؛ به‌طوری‌که آن‌ها حتی از معرفی یک پرچم‌دار سری S با بدنه‌ی پلاستیکی هم ترسی نداشتند؛ اما اعداد هرگز دروغ نمی‌گویند و مدیران سامسونگ هم به‌روشنی با این واقعیت روبه‌رو شدند. آمار فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳ تا ۲۲۶ میلیون دستگاه سقوط کرد و سرانجام خبری که هیچ‌کس در مقر سامسونگ در سئول تمایلی به خواندن آن نداشت منتشر شد: اپل بعد از ۱۲ سال، عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را از سامسونگ پس گرفت.

منبع: زومینت



 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا