اخبار فناوری

اولین اس‌اس‌دی ۶۰ ترابایتی سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ از اولین اس‌اس‌دی ۶۰ ترابایتی خود با هدف استفاده در کاربردهای سازمانی رونمایی کرده است. به گفته سامسونگ این حافظه برای مصرف کنندگان عمومی عرضه نخواهد شد.

به گزارش آی تی بوم؛ سامسونگ از اولین اس‌اس‌دی ۶۰ ترابایتی خود رونمایی کرده است. به گفته این رهبر بازار تراشه‌های حافظه جهان، اس اس دی جدید برای کاربردهای سازمانی ارائه شده و قابلیت مصرف برای کاربران عمومی را نخواهد داشت. این غول کره‌ای اعلام کرد با کمک کنترل جدید حتی می‌توان اس‌ اس‌ دی‌ های با ظرفیت ۱۲۰ ترابایت نیز تولید کرد.

سامسونگ یکی از برندهای محبوب در زمین ساخت و تولید اس‌اس‌دی در جهان است که تاکنون حافظه‌های بسیاری نیز تولید کرده است. ظرفیت ذخیره سازی حافظه‌های ساخته شده توسط سامسونگ ۳۲ ترابایت است. اکنون این شرکت توانسته یک اس‌ اس دی با حافظه ۶۱.۴۴ ترابایت تولید کند. محصول جدید می‌تواند با اس‌اس‌دی‌های ۶۰ ترابایتی برند وسترن دیجیتال و  Solidigm نیز رقابت کند.

محصول جدید سامسونگ شامل ۱۷۶ لایه نسل هفتم V-NAND (3D NAND) و یک کنترل اختصاصی است که سرعت خواندن متوالی در آن به ۷.۲ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین سرعت نوشتن متوالی آن ۲ گیگابایت در ثانیه است. این محصول جدید به دو شکل U.2 و PCIe 4.0 x4 برای سرورها تولید و در اختیار شرکت‌های سازمانی قرار بگیرد. هنوز قیمت اس‌ اس‌ دی جدید سامسونگ اعلام نشده اما ممکن است مانند حافظه‌های مشابه قیمتی حدود ۷۰۰۰ دلار داشته باشد.

اس‌اس‌دی جدید سامسونگ در بازار رقبای محدودی دارد. زیرا تاکنون بسیاری از رقبای اصلی شرکت از جمله SK Hynix و Micron هنوز حافظه‌هایی در کلاس ۶۰ ترابایتی تولید نکرده‌اند. این شرکت کره‌ای اعلام کرد اس‌ اس دی‌های ساخته شده با ظرفیت بالا تنها کاربردهای سازمانی داشته و امکان عرضه آن برای مصرف کنندگان عمومی وجود ندارد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا