سخت افزار

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 معرفی شد؛ اولین تراشه میان‌رده کوالکام مجهز به هسته Cortex-X4 و قابلیت‌های هوش مصنوعی

به گزارش آی تی بوم؛سرانجام و پس از شایعات فراوان، کوالکام از تراشه Snapdragon 7+ Gen 3 رونمایی کرد. این تراشه نسخه تکامل یافته اسنپدراگون 7 نسل 3 بوده و از هسته Cortex-X4 درون پیکربندی خود بهره برده و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن همانند تراشه‌های پرچمدار سری 8 کوالکام است.

عملکرد تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 حدود 15 درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته است. همچنین در بخش پردازنده گرافیکی Adreno بهبود 45 درصدی عملکرد را شاهد هستیم. علاوه بر این باید به کاهش 5 درصدی مصرف انرژی نیز اشاره کرد.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 کوالکام

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 را می‌توان اولین سری 7 کوالکام دانست که به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز شده و از طیف وسیعی از مدل‌های هوش مصنوعی LLM و LVM  مانند Baichuan-7B و Llama 2 و Gemini Nano و Zhipu ChatGLM پشتیبانی می‌کند.

بنابراین گوشی‌های مجهز به این تراشه همانند گوشی‌های پرچمدار می‌توانند قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهند. تراشه Snapdragon 7+ Gen 3 با  فناوری 4 نانومتری ساخته شده است.

بر اساس گزارش gsmarena این تراشه به یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز مجهز شده و در کنار آن به 4 هسته پرفورمنس A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 3 هسته Cortex-A520 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز اشاره کرد.

کوالکام روی تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 مودم Snapdragon X63 5G را قرار داده که از فناوری FastConnect 7800 و 3GPP Release 17 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین سرعت دانلود این مودم به 4.2 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که عدد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

پشتیبانی از نمایشگر 4K با نرخ نوسازی 60 هرتز و نمایشگر QHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نوسازی متغیر بین 1 تا 240 هرتز از دیگر ویژگی‌های این تراشه به حساب می‌آید. همچنین باید به پشتیبانی از 24 گیگابایت حافظه رم نوع LPDDR5X و حافظه داخلی نوع UFS 4.0 اشاره کرد.

در انتها باید گفت که OnePlus و Realme و Sharp اولین سازندگانی محسوب می‌شوند که از تراشه Snapdragon 7+ Gen 3 در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهند کرد. گوشی وان پلاس Ace 3V نیز اولین دستگاه مجهز به این تراشه محسوب می‌شود که تا ساعاتی دیگر معرفی خواهد شد.

منبع: شهر سخت افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =

دکمه بازگشت به بالا