اینترنت

به زودی تمام گوشی‌های 4G می‌توانند به استارلینک متصل شوند؛ تماس و اینترنت ماهواره‌ای برای همه

به گزارش آی تی بوم؛ اسپیس ایکس با انتشار گزارشی از آغاز اتصال مستقیم تمام گوشی‌های 4G به شبکه ماهواره‌ای استارلینک در سال 2024 خبر داد. این قابلیت که Direct to Cell نام‌گذاری شده، به کاربر اجازه می‌دهد بی‌نیاز از شبکه تلفن زمینی امکان تماس، ارسال پیامک یا حتی اتصال به اینترنت را داشته باشد.

شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) که تحت مدیریت ایلان ماسک اداره می‌شود، با انتشار گزارشی در وب‌سایت استارلینک یک جدول زمان‌بندی اتصال گوشی‌های هوشمند به اینترنت ماهواره‌ای منتشر کرده و جزئیات بیشتری از خدمات جدید تلفن همراه خود در اختیار مخاطبان قرار داده است.

در این گزارش توضیح داده شده که ماهواره‌های استارلینک با قابلیت Direct to Cell امکان دسترسی همه‌جانبه به سرویس‌های پیامک، تماس و اینترنت را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، گفته شده که تمام گوشی‌های تلفن همراه 4G می‌توانند از این سرویس بدون نیاز به اپلیکیشن‌های خاص یا تغییر سخت‌افزاری و نرم‌افزار بهره‌مند شوند. به عبارت ساده‌تر، تمام گوشی‌های 4G موجود در بازار می‌توانند به اینترنت استارلینک متصل شده و از اینترنت ماهواره‌ای، سرویس تماس و پیامک بهره‌مند شوند.

چطور اینترنت ماهواره‌ای برای تمام گوشی‌ها ممکن می‌شود؟

برای فعال کردن این قابلیت در ماهواره‌های Starlink، شرکت اسپیس ایکس برخی ماهواغرره‌های خود را به مودم‌های پیشرفته eNodeB مجهز کرده که مانند یک برج تلفن همراه در فضا عمل می‌کنند.

استارلینک همچنین اعلام نموده که قابلیت جدید امکان یکپارچه‌سازی شبکه‌ها مشابه آنچه در رومینگ استاندارد شاهد آن هستیم را فراهم می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، در این جدول زمان‌بندی آغاز عرضه این سرویس‌ها نیز اعلام شده است. طبق برنامه راه‌اندازی سرویس‌های جدید استارلینک، از اواسط سال 2024 امکان ارسال پیامک و به دنبال آن در سال 2025 امکان اتصال صوتی و انتقال داده از این طریق ممکن خواهد شد.

نکته جالب آن است که استارلینک قصد دارد در سال 2025 از اتصال دستگاه‌های مرتبط با دنیای اینترنت اشیاء (IoT) با استفاده از استاندارد‌های رایج LTE نیز پشتیبانی کند.

طبق آنچه در گزارش فوق آمده است، این سرویس‌ها هیچ محدودیت مکانی و زمانی نخواهند داشت و کاربر هر کجا که بتواند آسمان را ببیند، می‌تواند با گوشی 4G به شبکه استارلینک دسترسی پیدا کند؛ دسترسی کاربران به چنین سرویسی باعث خواهد شد تا نیاز به شبکه‌های تلفن همراه زمینی برطرف شود.

در بخش‌های پایانی این گزارش همچنین اظهار شده که امکان برقراری خدمات رومینگ با اپراتورهای محلی پس از اتصال به استارلینک فراهم خواهد بود.

درباره استراتژی اسپیس ایکس برای ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا ارائه خدمات از طریق سیم کارت الکترونیکی (e-SIM) همچنان اطلاعاتی در دسترس نیست.

 

 

 

منبع:شهر سخت افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا