اخبار فناوری

تراشه جنجالی اسنپدراگون ایکس پلاس چه زمانی عرضه خواهد شد

به گزارش آی تی بوم؛ یکی از افشاگران صنعت تراشه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفته است کلکام در حال توسعه مدل‌های جدیدی از پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس است قصد دارد این تراشه‌ها را به زودی وارد بازار کند.

در حال حاضر این شرکت مدل اسنپدراگون ایکس پلاس را با ۱۰ هسته و معماری اوراین عرضه کرده است. همچنین اسنپدراگون ایکس الایت در سه مدل مختلف تولید شده است. این شرکت در آینده دو نسخه جدید از مدل ایکس پلاس با معماری ایکس تولید خواهد کرد. همچنین احتمال می‌رود قدرت پردازشی در مدل‌های آینده نسبت به مدل کنونی ایکس پلاس کمتر باشد.

احتمال می‌رود مدل  X1P-39-100 از ۸ هسته اوراین تشکیل شده باشد. هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد قدرت پردازشی مدل‌های جدید اظهار نظر کرد. اسنپدراگون ایکس پلاس تفاوت‌های بسیار نسبت به مدل‌های ایکس الیت دارد. همچنین دارای قابلیت تقویت فرکانس از نوع تک هسته‌ای یا دو هسته‌ای است. شرکت سازنده در مورد این تراشه‌ها گفته است واحد پردازشی عصبی ایکس پلاس به نام Hexagon همانند مدل واحد پردازش عصبی ایکس الیت با قدرت ۴۵ تاپس است که در پردازش‌های هوش مصنوعی مورد استفاده خواهد بود. این افشاگر در پست خود گفته است کوالکام قصد دارد پردازنده‌های جدید را با شماره مدل‌های X1P-39-100 و X1P-42-100 معرفی کرده و این تراشه‌ها در مدل‌های ایکس پلاس تولید خواهند شد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا