اخبار فناوری

ارزش OpenAI طی قراردادی، احتمالاً به 80 میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش آی تی بوم؛ نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که ارزش شرکت OpenAI طی قراردادی به 80 میلیارد دلار خواهد رسید؛ به‌ عبارت دیگر، ارزش این شرکت در کمتر از 10 ماه تقریباً سه برابر می‌شود. اکنون OpenAI یکی از باارزش‌ترین استارتاپ‌های فناوری جهان، پس از بایت‌دنس و اسپیس‌ایکس است. از سوی دیگر، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI نیز درحال مذاکره برای به‌دست‌آوردن سرمایه‌های بیشتر برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود است.

ارزش شرکت OpenAI در سال‌های اخیر

این شرکت هوش مصنوعی اوایل سال گذشته میلادی نیز چنین معامله‌ای داشت؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند Thrive Capital ،Sequoia Capital ،Andreessen Horowitz و K2 Global در یک پیشنهاد مناقصه، ارزش این شرکت را حدود 29 میلیارد دلار اعلام کردند. طی این سال‌ها، OpenAI چندین سرمایه عمده را جذب کرده است؛ ازجمله سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در سال 2023 که یکی از بزرگ‌ترین حامیان این شرکت محسوب می‌شود.

عرضه ChatGPT در اواخر سال 2022 سروصدای زیادی را پیرامون هوش مصنوعی به‌راه انداخت و شرکت‌ها را بر آن داشت تا به‌دنبال راه‌هایی برای استفاده از قدرت این فناوری باشند. از آن زمان، مدل هوش مصنوعی این شرکت در محصولات مختلفی مانند موتور جستجوی بینگ مایکروسافت به‌کار رفته است.

آخرین محصولی که OpenAI عرضه کرده، ابزار Sora است که می‌تواند از طریق پیام‌های متنی ویدیو تولید کند. همچنین این شرکت پیش‌تر اعلام کرد که درحال آزمایش افزودن حافظه به ChatGPT است تا این ابزار بتواند چت‌های بیشتری از کاربران خود را به خاطر بسپارد.

منبع:دیجیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا