شبکه های اجتماعی

سرویس اشتراکی اینستاگرام رونمایی شد؛ پول بدهید تا تبلیغات نبینید!

به گزارش آی تی بوم؛ اینستاگرام برای رفع نگرانی‌های سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ی اتحادیه‌ی اروپا، سرویس حذف تبلیغات در ازای پرداخت هزینه را برای کاربران این ناحیه فعال کرد.

متا سرویس اشتراکی پولی خود را برای حذف تبلیغات از فیسبوک و اینستاگرام فعال می‌کند. این ویژگی در سرتاسر اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار گرفته است و کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ ۹٫۹۹ یورو در ماه برای نسخه‌ی تحت‌وب و ۱۲٫۹۹ یورو در ماه برای نسخه‌ی اندروید و iOS، آگهی‌های شبکه‌ی اجتماعی مذکور را حذف کنند.

هدف از ارائه‌ی سرویس اشتراکی جدید اینستاگرام، رفع نگرانی‌های اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی تبلیغات هدف‌گذاری‌شده و شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ی متا است. غول رسانه‌های اجتماعی جهان اعتقاد دارد با وادارکردن کاربران بین پرداخت هزینه برای حذف تبلیغات یا استفاده‌ی رایگان با نمایش آگهی‌ها و جمع‌آوری داده‌های آن‌ها، ضمن حفظ قوانین داده‌ی اروپا، از واردآمدن ضرر جلوگیری می‌کند.

متا با انتشار پست وبلاگی اعلام کرد:
به هدف مقررات اتحادیه‌ی اروپا که در حال تحول است، احترام می‌گذاریم و به‌ رعایت آن‌ متعهد هستیم.- ، متا

متا می‌گوید به ارائه‌ی دسترسی رایگان به محصولات خود برای افرادی ادامه خواهد داد که به پرداخت هزینه تمایل ندارند. این شرکت اظهار کرد تجربه‌ی کاربرانی که پولی پرداخت نکنند، تغییری نخواهد کرد.
اشتراک بدون تبلیغات اینستاگرام برای افراد ۱۸ سال و بزرگ‌تر در اتحادیه‌ی اروپا و سوئیس دردسترس خواهد بود. از ابتدای مارس ۲۰۲۴، به‌ازای حساب‌های پیوند‌شده بین فیسبوک و اینستاگرام مبلغ ۶ یورو برای نسخه‌ی تحت‌وب یا ۸ یورو برای اپلیکیشن گوشی اندروید یا گوشی آیفون در نظر گرفته شده است. این شرکت می‌گوید تا زمانی‌که کاربران مشترک سرویس مذکور باشند، از داده‌های آن‌ها برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده نخواهد کرد.

لحن اطلاعیه‌ی متا به‌وضوح نشان می‌دهد که این شرکت همچنان کسب‌وکارهای تبلیغاتی را اولویت قرار می‌دهد؛ زیرا زیربنای پلتفرم‌هایش بر همین اساس توسعه یافته‌اند. سرویس اشتراکی حذف تبلیغات اینستاگرام فقط در مناطقی ارائه خواهد شد که قوانین سخت‌گیرانه‌ای درقبال داده‌های کاربران دارند.

این شرکت در بخشی از پست وبلاگی خود اشاره می‌کند که به ارائه‌ی خدمات در ازای نمایش تبلیغات باور دارد و سرویس اشتراکی جدیدش صرفاً به‌عنوان محصولی برای مطابقت با قوانین اتحادیه‌ی اروپا طراحی شده است.

محصولات فیسبوک ازجمله اینستاگرام، داده‌های شما را ردیابی می‌کنند تا تبلیغاتی را مطابق با رفتار شما نمایش دهند. درنهایت با طرح جدید متا، مشخص خواهد شد کاربران واقعاً چقدر حاضرند برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌هایشان هنگام فعالیت در اینستاگرام، پول پرداخت کنند.

 

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا