شبکه های اجتماعی

قابلیت بلاک کردن از ایکس حذف می شود

به گزارش آی تی بوم؛ شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، ویژگی حفاظتی که به کاربران امکان می‌داد حساب‌های دیگر را مسدود (بلاک) کنند، حذف خواهد کرد.

ماسک در پستی در پلتفرم ایکس با اشاره به پیام های مستقیم نوشت: گزینه مسدودسازی به غیر از پیام های مستقیم (دایرکت مسج) حذف خواهد شد.

به گفته او قابلیت Mute (متوقف کردن نمایش پست افراد در فید ایکس) حفظ می شود. ماسک خود را حامی آزادی بیان می داند اما برخی از منتقدان معتقدند رفتار او غیرمسئولانه است. محققان پس از بررسی متوجه شدند از زمانیکه او زمام این پلتفرم را به دست گرفته، میزان محتوای نفرت پراکنانه در آن بیشتر شده است. همچنین برخی دولت ها ایکس را متهم کردند اقدامات کافی برای بازبینی محتوای خود انجام نمی دهد.

این میلیاردر خود را مدافع مطلق آزادی بیان خوانده است اما بعضی از منتقدان می‌گویند که رویکرد او، غیرمسئولانه است. محققان دریافته اند که از زمان خریداری شدن این پلتفرم توسط ایلان ماسک، نفرت پراکنی در آن افزایش پیدا کرده است و بعضی از دولت‌ها، این شرکت شبکه اجتماعی را متهم کرده اند که اقدامات کافی برای نظارت بر محتوا انجام نمی‌دهد.

طبق قوانین اپ استور و گوگل پلی، پلتفرم‌های اجتماعی باید قابلیت بلاک را ارائه دهند. حذف این قابلیت از ایکس ممکن است باعث حذف شبکه‌ی اجتماعی موردبحث از اپ استور و گوگل پلی شود. اپل و گوگل فعلاً هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا