اخبار فناوری

گوگل سند راهنمای عناصر بصری سرپ را با پشتیبانی از وب فارسی رونمایی کرد

از زمان کنفرانس searchOn 2021 گوگل، این موتور جستجو خبر از تحولات بصری بسیار زیاد پیش روی نتایج جستجو داد و اعلام کرد صفحه سرپ گوگل آنطور که می شناسید بطور کامل تغییر پیدا می کند. در نهایت آقای Prabhakar Raghavan یکی از معاونین ارشد گوگل در کنفرانس searchOn 2022 گوگل که سپتامبر همین امسال برگزار شد رسما اعلام کرد: عصر تحولات بصری گوگل از هم اکنون آغاز شده است.

هرچند این تغییر تحولات بطور کل نحوه نمایش و تعامل در سرپ را تغییر خواهد داد، در نهایت امروز 13 دسامبر 2022 این موتور جستجو از سند راهنمای عناصر بصری سرپ برای آشنایی با المان ها و فیچرهای سرپ رونمایی کرد.

سند راهنمای عناصر بصری سرپ شامل 22 فیچر بصری پرکاربرد است که کاربران و جستجوگران آنها را در نتایج جستجو زیاد می بینند. این فیچرها شامل دسته های اصلی به شرح زیر می باشند:

 

Visual Elements gallery of Google Search-The attribution elements

 عناصر انتسابی – Attribution: عناصر انتسابی به المان هایی گفته می شود که به جستجوگران کمک می کند تا داده های مربوط به ماهیت آنچه که در پشت نتایج یک صفحه وجود دارد را بخوبی متوجه شده و بشناسند. این عناصر عبارتند از نام سایت، پیوند صفحه و فاوآیکون ( name of the site, the URL, favicon )

 

Visual Elements gallery of Google Search-The text results elements

نتایج متنی – Text result: به المان های متنی گفته می شود که با رنگ آبی مشخص شده و لینک صفحه نتایج جستجو را مشخص می کند. این المان های متنی را به نام blue links نیز می شناسید.

 

The video and image result elements

 نتایج ویدئویی و تصویری – Video and image results: عناصر بصری ویدئو و تصویر نمایش دهنده عکس ها و ویدئوهایی است که در صفحه وب مربوط به خود وجود دارند و ایندکس شده اند.

 

video result

نتایج تصویری و نتایج ویدئویی بر اساس رسانه ای که در صفحه وجود دارد در نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

 

 Text result image

نتایج متن و تصویر – Text result image: این فیچر مرتبط ترین تصویر یک صفحه وب را برای کوئری های جستجو شده نمایش می دهد.

 

 Rich attributes

ویژگی های غنی – Rich attributes: ویژگی‌های غنی یا ریچ ریزالت ها به اطلاعات بیشتری که درباره یک صفحه وب وجود دارد مانند ستاره‌ها و اطلاعات دستور پخت گفته می شود. این اطلاعات معمولا توسط اسکیما در صفحات پیکربندی می شوند که با آنها آشنایی دارید.

 

A host group is two or more consecutive text results

گروه محلی – Host group: یک گروه محلی به دو یا چند نتیجه متنی از یک سایت گفته می شود که با هم گروه بندی می شوند. اینها نتایج متنی هستند که بر روی یک کوئری به کاربر پیشنهاد شده اند. می توانید برای اینکه هریک از آنها به عنوان محتوای اصلی در نظر گرفته شود از کنونیکال بهره ببرید.

 

 A related searches group

فیچر جستجوهای مرتبط – Related searches group: فیچر جستجوهای مرتبط مجموعه ای از جستجوها است که سایر افراد در خصوص یک کوئری انجام داده اند. با کلیک کردن روی یکی از جستجوها، کاربر به صفحه نتایج جستجوی دیگری می رود که مربوط به آن کوئری است. این جستجوها بر اساس  کوئری هایی که افراد جستجو کرده اند به طور خودکار ایجاد می شوند.

 

 

Related questions group

فیچر سوالات مرتبط – Related questions group: گروه سؤالات مرتبط مجموعه‌ای از سؤالات است که مربوط به آنچه کاربر در ابتدا جستجو کرده است (همچنین به عنوان «مردم همچنین می‌پرسند» نیز شناخته می‌شود). وقتی کاربر سؤال را گسترش می‌دهد، یک قطعه برجسته به او نشان داده می‌شود.

 

فیچرهای کاوش – Exploration features: این عناصر بصری به کاربران کمک می کنند تا در نتایج جستجو به کنکاش بپردازند، مانند فیچر People Also Ask

 

گوگل می گوید: ما در آینده عناصر بصری بیشتری را به سند راهنما اضافه می کنیم که ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و میزان محبوبیت شان مورد ارزیابی قرار میگیرد. سپس در صورت استقبال کاربران از فیچرهای جدید به عنوان فیچر ثابت در سرپ به نمایش در می آیند.  گوگل از اوایل سال 2022 تا سپتامبر 2022 حجم وسیعی از فیچرها و المان های بصری را در نتایج جستجو مورد بررسی قرار داد که بخش بزرگی از آنها را در گزارش کنفرانس BrainStorm teach 2022 ترجمه و لیست کردیم. فیچرهای بصری این سند راهنما بر روی نتایج 18 زبان از جمله نتایج وب فارسی نمایش داده می شود.

 

آناتومی نتایج جستجوی گوگل – Anatomy of a Google Search results page

 Anatomy of a Google Search results page

منبع: ژاکت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا