اخبار فناوری

احتمالا نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ دارای نمایشگر مربعی خواهند بود!

به گزارش آی تی بوم؛ از مدت‌ها پیش تاکنون ساعت هوشمند سامسونگ با فرم دایره‌ای عرضه می‌شود با این حال ساعت‌هایی نظیر Galaxy Gear و Gear Live دارای نمایشگر مربعی بودند. اما از مدل Gear S2 به بعد طراحی دایره‌ای جایگزین آن شده است.

اما اکنون گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ طراحی دایره‌ای را کنار گذاشته و قصد دارد مجدداً به طراحی نمایشگر مربعی بازگردد. هنوز این تصمیم توسط سامسونگ تایید نشده و تا قطعی یا نهایی شدن آن به زمان زیادی نیاز است. احتمال دارد این اتفاق در زمان رونمایی از سری گلکسی واچ ۷ رخ دهد اما تمامی شایعات منتشر شده در مورد این ساعت هیچ کدام اشاره‌ای به تغییر شکل نمایشگر و یا نحوه طراحی آن نداشتند. البته نمی‌توان هدف سامسونگ برای انتقال به طراحی مربعی را تشخیص داد در حال حاضر سیستم عامل Wear OS امکان پشتیبانی از نمایشگر مربعی را به لحاظ فنی دارا است. اما بهینه‌سازی بیشتر اپ‌ها و حتی پوسته One UI سامسونگ نیز برای طرح‌های دایره‌ای انجام شده‌اند.

ممکن است سامسونگ با هدف رقابت با اپل واچ چنین تغییری را در ظاهر ساعت‌های خود انجام می‌دهد اما در صورت وقوع این اتفاق می‌تواند یک تغییر بزرگ در طراحی صفحه نمایش ساعت‌های گلکسی محسوب شود. این شرکت قصد دارد از سری جدید ساعت‌های گلکسی واچ در نیمه دوم ۲۰۲۴ و همزمان گوشی‌های تا شدنی جدید رونمایی کرده و این ساعت مجهز به تراشه سه نانومتری اختصاصی را به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا