سخت افزارکامپیوتر و لپ تاپ

ساخت یک لپ تاپ شفاف توسط لنوو

لنوو در حال ساخت یک لپ تاپ شفاف است

به گزارش آی تی بوم؛در این هفته گزارشی در مورد لپ تاپ دارای نمایشگر شفاف اولد مربوط به شرکت لنوو منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت روی ساخت لپ تاپ شفاف تمرکز کرده است. احتمالاً این دستگاه در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی خواهد شد. اکنون تصاویری در مورد این لپ تاپ منتشر شده که طراحی و ظاهر آن را نشان می‌دهد.

ایوان بلس از منابع معتبر فناوری و نمایشگر اخیراً تصاویری از لپ تاپ شفاف لنوو پیش از رونمایی آن در کنگره جهانی موبایل منتشر کرده است. در این تصویر لپ تاپ روی میز قرار دارند که یکی از آنها کاملاً شفاف بوده و از طریق صفحه آن می‌توان دستگاه دیگر را مشاهده کرد.

اگرچه استفاده از نمایشگرهای شفاف در دنیای فناوری یک ویژگی جدید محسوب نمی‌شود اما ظاهراً اکنون لنوو آماده است تا از این ویژگی برای تجاری سازی استفاده کند. در یک دهه گذشته بسیاری از سازندگان از این فناوری تنها در دستگاه‌های مفهومی خود استفاده کرده بودند. سامسونگ نیز در نمایشگاه CES 2010 یک لپ تاپ شفاف را به صورت مفهومی به نمایش گذاشته بود.

در حال حاضر قطارهای دارای نمایشگرهای شفاف در چین و ژاپن ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین ال جی نیز در نمایشگاه امسال از یک تلویزیون شفاف رونمایی کرد که قرار است در سال جدید میلادی به بازار عرضه شود.

در تصاویر فاش شده از لپ تاپ جدید لنوو یک صفحه کلید کاملا صاف و حساس به لمس نیز در این دستگاه مشاهده می‌شود. همچنین قرارگیری یک قلم در کنار یکی از این دستگاه‌ها در تصویر منتشر شده نشان می‌دهد امکان استفاده از قلم روی نمایشگر در این دستگاه وجود دارد. با توجه به تصویری که در پیش زمینه لپ تاپ قرار گرفته شده است احتمالاً سیستم عامل ویندوز ۱۱ نیز در این دستگاه اجرا می‌شود.

البته باید گفت حتی در صورتی که لنوو لپ تاپ شفاف خود را در نمایشگاه امسال به نمایش بگذارد هنوز نمی‌توان کاملاً مطمئن بود که این دستگاه وارد بازار خواهد شد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا