موبایل و تبلت

اپل در تاریخ 2 آبان‌ماه آپدیت iOS 17.1 را منتشر می‌کند

محور اصلی این آپدیت، اصلاح مقادیر بالای SAR آیفون 12 در فرانسه است.

به گزارش آی تی بوم؛ طبق اعلام گروه نظارتی ANFR در فرانسه، آپدیت iOS 17.1 قرار است تا 24 اکتبر (2 آبان‌ماه) برای عموم منتشر شود. هدف اصلی این به‌روزسانی اصلاح تشعشعات مضر آیفون 12 در فرانسه است. همچنین این آپدیت شامل ویژگی‌های دیگری مانند پشتیبانی ایردراپ از اینترنت، نشانگر چراغ‌قوه در داینامیک آیلند و پشتیبانی از کنترلر نینتندو سوییچ N64 می‌‎شود.

آپدیت iOS 17.1 و اصلاح میزان SAR در آیفون 12

مدتی پیش فرانسه فروش آیفون 12 را به‌دلیل مقادیر بالای SAR که توسط آژانس ANFR شناسایی شد، در این کشور ممنوع کرد. SAR میزان تابش الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه را مشخص می‌کند. این مقدار در آیفون 12 حدود 5.7 وات بر‌ کیلوگرم بوده که بالاتر از حد تعیین شده توسط اتحادیه اروپا است. پس از این ممنوعیت، اپل وعده یک اصلاح نرم‌افزاری را داد. در پایان ماه گذشته میلادی، این آپدیت توسط مقامات فرانسوی تأیید شد و امروز آن‌ها تاریخ انتشار این آپدیت را اعلام کرده‌اند.

احتمالاً پس از 24 اکتبر، مقادیر بالای SAR در آیفون 12 دیگر مشکلی ایجاد نخواهد کرد. به گفته اپل، آیفون 12 هیچ‌وقت مضر نبوده و دلیل ثبت مقادیر بالای SAR، عملکرد تشخیص off-body در iOS بوده است. وقتی که گوشی با بدن تماسی نداشته باشد، این عملکرد قدرت انتقال مقادیر SAR را افزایش می‌داده است. اکنون در فرانسه این عملکرد تشخیص غیرفعال خواهد شد. شاید غیرفعال‌کردن این عملکرد سبب ایجاد اختلال در اتصال به شبکه‌های دیتا شود.

علاوه‌براین، iOS 17.1 شامل ویژگی‌های دیگری نیز می‌شود: سیستم علاقه‌مندی‌ها برای اپل موزیک، پشتیبانی ایردراپ از اینترنت، گزینه‌های جدید برای مشاهده موجودی بانک در برنامه Wallet، نشانگر چراغ‌قوه در دینامیک آیلند، پشتیبانی از کنترلر نینتندو سوییچ N64 و همچنین بهبود عملکرد آیفون وقتی که در جیب باشد؛ مثلاً بخش Photo Shuffle در لا‌ک‌اسکرین و برخی از ویژگی‌های دکمه اکشن در آیفون‌های 15 پرو و پرو مکس (مانند دوربین، چراغ‌قوه، یادداشت صوتی، فوکوس و ذره‌بین) غیرفعال می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا