سخت افزارقطعات الکترونیکیموبایل و تبلت

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [تیر ۱۴۰۳]

به گزارش آی تی بوم؛

با‌‌ توجه‌‌‌‌ به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی‌ در چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه مهم که بخش بزرگی از زندگی ما محسوب می‌شود، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به‌ خرج بدهیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

به‌طور کلی برای خرید گوشی هوشمند، گذشته‌ از کیفیت ساخت و طراحی ظاهری که در حس و تجربه‌ی استفاده از گوشی و مقاومت آن در برابر ضربات و فشار نقش مهمی دارد، باید به موارد زیر توجه داشت:

  • ابعاد و وزن: اندازه‌ی یک گوشی نقش مهمی در راحتی شما در استفاده از آن دارد. معمولاً خوش‌دست‌ترین گوشی‌ها قطر نمایشگر بین ۶٫۲ تا ۶٫۵ اینچ دارند، اما با توجه‌ به اینکه استقبال بیشتری از گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌شود، بازار در اختیار مدل‌های غول‌پیکر قرار دارد. وزن یک گوشی نیز به اندازه آن، جنس بدنه و توزیع جرم بستگی دارد ولی به‌طور کلی گوشی‌های با وزن بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ گرم برای افرادی ایدئال خواهد بود که به‌دنبال گزینه‌های سبک هستد.
  • صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش مهم‌ترین بخشی است که مستقیماً با تجربه‌ی استفاده از گوشی و تعامل بصری کاربر ارتباط دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که در استفاده‌های طولانی مدت باعث خستگی چشم نشود. گوشی‌های با پنل IPS و وضوح Full-HD مناسب هستند اما دستگاه‌هایی با پنل OLED و نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز با استانداردهای HDR10 و Dolby Vision بهترین تجربه بصری را رقم می‌زنند.
  • پردازنده: با آنکه تعداد بی‌شماری از پردازنده‌های مختلف در گوشی‌های هوشمند وجود دارد اما باید به‌سراغ مدلی بروید که پردازنده آن جهت انجام امور روزمره و خصوصاً چندوظیفگی، پاسخگو باشد. معمولاً سری Helio G9X و Dimensity از پردازنده‌های مدیاتک و سری Snapdragon 6 / 7 از پردازنده‌های کوالکام مناسب هستند.
  • ارتباطات بی‌سیم: با آنکه تقریباً تمامی گوشی‌های هوشمند بازار از فناوری 4G پشتیبانی می‌کنند اما در مواردی توجه به باندهای فرکانسی پشتیبانی‌شده اهمیت دارد. برخی از گوشی‌ها فاقد امکان تجمیع فرکانس بوده و در نتیجه نمی‌توانند از +4G یا 4.5G استفاده کنند. همچنین در مورد گوشی‌هایی که از 5G زیر ۶ گیگاهرتز بهره می‌برند، تنها در گوشی‌های آیفون و شیائومی امکان استفاده از این فناوری وجود دارد و گوشی‌های سامسونگ همچنان قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G ایران را ندارند.
  • رم و فضای ذخیره‌سازی: استاندارد رم و فضای ذخیره‌سازی نیز به‌اندازه‌ی توانایی پردازنده اهمیت دارد و اگر گوشی از حافظه‌های قدیمی استفاده کند به‌علت کم‌بودن سرعت خواندن و نوشتن، احتمال کندشدن گوشی یا تأخیر در پاسخگویی وجود خواهد داشت. بهتر است به‌سراغ مدل‌هایی با فضای ذخیره‌سازی UFS 2.1 و بالاتر یا NVMe بروید.
  • دوربین: بسیاری از سازندگان با استفاده از ماژول‌های دوربین متعدد، به خصوص در مدل‌های اقتصادی، و استفاده از سنسورهای با وضوح‌های چند ده مگاپیکسلی سعی در برتر نشان دادن گوشی خود دارند؛ اما کیفیت تصاویر به عواملی چون ابعاد و کیفیت سنسور، لنز و حتی نوع پردازنده دارد. امروزه شاهد استفاده از انواع ماژول‌های کم‌کیفیت و ناکارآمد عموماً دو مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق هستیم، بنابراین بهتر است توجه شما بیشتر به مشخصات دوربین اصلی (واید) گوشی و داشتن مواردی چون لرزشگیر اپتیکال معطوف شود.
  • باتری: امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند از باتری‌های پرظرفیت بهره می‌برند. اما گوشی‌های با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و بالاتر عمر باتری بهتری (معمولاً یک روز و بیشتر) دارند. ضمناً از جهت شارژ، گوشی‌هایی با پشتیبانی از توان شارژ ۲۰ وات به بالا مناسب هستند اما اگر می‌خواهید گوشی‌تان در زمان‌های سریع‌تر و زیر یک ساعت شارژ شود، به‌سراغ دستگاه‌هایی با توان شارژ بالای ۳۳ وات بروید. وجود آداپتور در جعبه نیز موضوع دیگری است که حین خرید به گوشی باید مدنظر داشته باشید.
  • اسپیکر و جک هدفون: گوشی‌های اقتصادی از اسپیکر مونو و کم‌حجم بهره می‌برند اما اگر موضوع صدا و کیفیت آن برایتان اهمیت دارد، به‌سراغ گوشی‌هایی با اسپیکر استریو بروید. ضمناً حذف جک هدفون باوجود آنکه به امری عادی در گوشی‌ها تبدیل شده اما همچنان از نکات حائر اهمیتی است که حین خرید گوشی باید به آن توجه داشت، به‌خصوص که سازندگان در گوشی‌های اقتصادی نیز چنین رویکردی را درپیش گرفته‌اند.
  • سیستم‌عامل: فارغ‌از تفاوت اندروید و iOS، نسخه سیستم‌عامل هم از نظر امنیت هم از نظر به‌روز بودن و داشتن آخرین امکانات نرم‌افزاری اهمیت دارد. درحال حاضر گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۱۳ و اپل مجهز به iOS 16/17 به‌روزترین نسخه‌ی سیستم‌عامل را دارند؛ اما اگر در شرایطی به‌خاطر موارد دیگر مجبور به انتخاب گوشی قدیمی‌تر یا با نسخه اندروید پایین‌تر شدید، بهتر است به‌سراغ هیچ گوشی با نسخه اندروید قدیمی‌تر از ۱۱ نروید چراکه دیگر به روزرسانی دریافت نمی‌کنند. همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گلکسی A24 سامسونگ و بالاتر با امکان دریافت چهار نسخه اندروید و پشتیبانی نرم‌افزاری پنج‌ساله از این نظر با اختلاف فراوانی پیش روی برندهایی چون شیائومی و موتورولا قرار می‌گیرند.
  • قابلیت‌ها و امکانات: وجود حسگر اثرانگشت، اینفرارد جهت کنترل دستگاه‌های مختلف از راه‌دور، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس، درگاه کارت حافظه، استاندارد مقاومت در برابر آب IP67/IP68 و یا سایر موارد دیگر از جمله امکاناتی هستند که برای هرگوشی ارزش افزوده ایجاد می‌کنند و توجه به آن‌ها در حین خرید ممکن است برای بسیاری از کاربران اهمیت داشته باشد.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم تا بتوانید بر‌‌‌اساس بودجه‌ی مدنظرتان، بهترین گوشی ممکن را بخرید؛ از بهترین گوشی‌های ۳ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا بهترین گوشی‌های بالای ۷۰ میلیون تومان (گوشی‌های پرچم‌دار).

توجه کنید همه‌ی قیمت‌های نوشته‌شده براساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است. افزون‌براین با‌‌‌ توجه‌‌‌ به تغییر زیاد قیمت در ایران، این مقاله هر ماه و طبق قیمت روز گوشی در بازار کشور، به‌روز می‌شود.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

موتو E13 موتورولا
4
امتیاز کاربراناز ۱۲ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
گوشی موبایل موتو E13 موتورولا / Motorola Moto E13 آبی
نمای جانبی گوشی موبایل موتو E13 موتورولا / Motorola Moto E13 آبی
6.5 اینچ

720×1600 پیکسل

13 مگاپیکسل

سلفی 5 مگاپیکسل

2/4 گیگابایت رم

Unisoc T606

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

موتو E13 موتورولا، جزء اقتصادی‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران در سال ۲۰۲۳ است. بهره‌گیری این گوشی از پردازنده Unisoc T606 و اجرای نسخه‌ی سبک‌شده‌ی اندروید ۱۳ (اندروید گو) از مزایای این گوشی در مقایسه با سایر ارزان‌قیمت‌ترین گزینه‌های بازار محسوب می‌شود.

نمایشگر این گوشی ۶٫۵ اینچ است، خود گوشی نیز وزن بالایی ندارد و بدین جهت از گوشی‌های نسبتا خوش‌دست و سبک به‌حساب می‌آید. گفتنی است که تراشه‌ی این گوشی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد از سایر گوشی‌های هم‌رده (از نظر قیمتی) خودش سریع‌تر است و از آن‌جایی که گوشی‌های ارزان با مشکلات کندی عملکرد مواجه‌اند، موتو E13 ارزش خرید بیشتری در بین آن‌ها دارد

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

موتو G04 موتورولا
4
امتیاز کاربراناز ۱ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
لبه کناری گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتو G04 موتورولا سبز / Motorola Moto G04
6.56 اینچ

720×1612 پیکسل

16 مگاپیکسل

سلفی 5 مگاپیکسل

4/8 گیگابایت رم

Unisoc Tiger T606

5000 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 15 وات

موتو G04 یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی موتورولا است. در شرایطی که بیشتر گوشی‌های پایین‌رده با افزایش قیمت زیادی مواجه شده‌اند، این گوشی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد. از جمله این‌که آن‌را می‌توان ارزان‌ترین گوشی به‌حساب آورد که اندروید ۱۴ را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند.

طراحی پنل جلوی G04 به سبک به‌روزترین گوشی‌های بازار است و از بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی و حاشیه‌های بدقواره بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت خبری نیست. استفاده از فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 نیز یکی دیگر از برتری‌های این گوشی به‌حساب می‌آید و از دیگر ویژگی‌های کلیدی می‌توان به نمایشگر ۹۰ هرتزی HD و وجود حسگر اثرانگشت اشاره کرد.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

موتو G13 موتورولا
3.9
امتیاز کاربراناز ۷ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
گوشی موبایل موتو G13 موتورولا / Motorola Moto G13 بنفش
نمای جانبی گوشی موبایل موتو G13 موتورولا / Motorola Moto G13 بنفش
6.5 اینچ

720×1600 پیکسل

50/2/2 مگاپیکسل

سلفی 8 مگاپیکسل

4 گیگابایت رم

Helio G85

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

موتو G13 گوشی اقتصادی موتورولا است که به‌واسطه داشتن برخی امکانات بیشتر نسبت‌به مدل‌های مشابه سامسونگ و شیائومی، می‌تواند انتخاب جایگزین شایسته‌ای برای آن‌ها باشد. اسپیکرهای استریو بزرگ‌ترین وجه تمایز این گوشی با سایر رقبایش هستند. همچنین ظاهر این گوشی با توجه به‌قیمتش نسبتا به‌روز و سازگار با ترند جهانی این‌روزهای دنیای گوشی‌های هوشمند است.

موتو G13 از دوربین سلفی Punch Hole و نمایشگر ۶٫۵ اینچی با حاشیه‌های نسبتا معقول بهره می‌برد که گرچه وضوح HD دارد اما نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. جثه و وزن گوشی نیز برای افرادی که به‌گوشی‌های بزرگ، سنگین و قطور علاقه‌ای ندارند، مناسب است. امور پردازشی گوشی نیز بر عهده تراشه Helio G85 مدیاتک است.

 
 
Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G سبز
پنل پشت Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G سبز
پنل پشت Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G نقره ای
پنل پشت Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G مشکی
نمای جانبی Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G
6.58 اینچ

1080×2408 پیکسل

50/2 مگاپیکسل

سلفی 5 مگاپیکسل

4/6 گیگابایت رم

Dimensity 700 5G

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

گوشی ردمی 10 شیائومی 5G طراحی کاملا پلاستیکی دارد که در بازه‌ی قیمتی گوشی آن‌چنان دور از انتظار نیست. دوربین‌ اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین تشخیص عمق، عملکرد معمولی و نسبتا پایینی در ثبت عکس‌ها دارند؛ اما نیازهای پایه‌ای کاربران را رفع می‌کنند.

نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی گوشی شیائومی ردمی 10 5G از پنل IPS با نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد که در بازه‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان از گوشی‌های اقتصادی زیادی مانند مدل‌های سامسونگ سریع‌تر است. این صفحه‌نمایش همچنین از وضوح FHD بهره می‌برد که هنگام تماشای ویدیو و فیلم، تجربه‌ی مطلوبی ارائه می‌دهد.

 

 

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

گلکسی A05s سامسونگ4.2
 
 
گوشی موبایل گلکسی A05s سامسونگ / Samsung Galaxy A05s نقره ای
پنل پشت گوشی موبایل گلکسی A05s سامسونگ / Samsung Galaxy A05s نقره ای
گوشی موبایل گلکسی A05s سامسونگ / Samsung Galaxy A05s سبز روشن
پنل پشت گوشی موبایل گلکسی A05s سامسونگ / Samsung Galaxy A05s سبز روشن
گوشی موبایل گلکسی A05s سامسونگ / Samsung Galaxy A05s مشکی
6.7 اینچ

1080×2400 پیکسل

50/2/2 مگاپیکسل

سلفی 13 مگاپیکسل

4/6 گیگابایت رم

Snapdragon 680 4G

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

گلکسی A05s به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های سامسونگ با تراشه‌ی نسبتاً قدیمی Snapdragon 680 4G روانه‌ی بازار شده است؛‌ بااین‌حال، بهبود عملکرد این تراشه در مقایسه با تراشه‌ی Exynos 850 نسل قبل را می‌توان به فال نیک گرفت. سخت‌افزار گوشی در کاربری روزمره همراه خوبی برای کاربر خواهد بود؛‌ اما انتظارش را داشته باشید که هنگام اجرای بازی با کندی مواجه شوید.

افزون‌براین، وضوح صفحه به Full HD ارتقاء یافته و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. ظرفیت باتری این گوشی ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. البته برای اولین‌بار در این سری، دیگر از آداپتور شارژ‌ در جعبه خبری نیست و شارژر ۲۵ وات آن جداگانه باید خریداری شود

 
گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
پنل جلو گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
پنل پشت گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
نمای جانبی گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 خاکستری
6.5 اینچ

1080×2400 پیکسل

50/2 مگاپیکسل

سلفی 8 مگاپیکسل

4 گیگابایت رم

Tiger T616

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

موتو G14، از محصولات اقتصادی موتورولا در سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌رود که با تراشه‌ی Unisoc T616 همراه شده است. این تراشه، قدرت پردازشی خوبی برای استفاده‌های روزمره ارائه می‌دهد اما نباید چندان روی توان گرافیکی تراشه و بازی با این گوشی حساب باز کرد.

در سوی دیگر، با یک گوشی خوش‌ساخت با طراحی امروزی، سبک و خوش‌دست (۶٫۵ اینج) مانند دیگر اعضای خانواده موتورولا مواجه هستیم که وضوح صفحه‌نمایش آن به Full HD ارتقا اما نرخ نوسازی آن به ۶۰ هرتز افول پیدا کرده است. اسپیکرهای استریو یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این گوشی به‌حساب می‌آید.

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

گلکسی A15 سامسونگ
4.3
امتیاز کاربراناز ۴۷ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
لبه کناری گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A15
6.5 اینچ

1080×2340 پیکسل

50/5/2 مگاپیکسل

سلفی 13 مگاپیکسل

4/6/8 گیگابایت رم

Helio G99

5000 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 25 وات

گلکسی A15 از گوشی‌های سری A سامسونگ است که پیشرفت امیدوارکننده‌ای نسبت‌به نسل قبل خود تجربه کرده و ارزش خرید آن هم‌اکنون بیش‌از پیش است. مجهزشدن گوشی به یکی از پردازنده‌های قدرتمند سری G مدیاتک یعنی Helio G99، ارتقای نمایشگر به OLED و از همه مهم‌تر امکان دریافت چهار نسخه‌ی بعدی اندروید که در بین بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت بی‌سابقه بوده، از جمله دلایلی هستند که می‌توان در توجیه ارزش خرید بالای این گوشی ارائه داد.

گلکسی A15 از رویه‌ی جدید طراحی سامسونگ در سال ۲۰۲۴ یعنی بهره‌گیری از فریم تخت و طراحی موسوم به Key Island پیروی می‌کند تا گوشی ظاهری مدرن‌تر و لوکس‌تر به‌خود بگیرد و حس‌وحال گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر را تداعی نکند.

پوکو M5s شیائومی
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ خاکستری
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ نقره‌ای
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ زرد
نمای رو به روی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایش دوربین سلفی و حاشیه های نمایشگر رنگ آبی
6.43 اینچ

1080×2400 پیکسل

64/8/2/2 مگاپیکسل

سلفی 13 مگاپیکسل

4/6/8 گیگابایت رم

Helio G95

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

گوشی پوکو M5s شیائومی از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی OLED استفاده می‌کند که می‌تواند آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایی با نمایشگر IPS LCD قرار دهد؛ البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی‌اش احتمالا برای برخی از کاربران محدودیت بزرگی به‌شمار می‌آید.

شیائومی از تراشه‌ی مدیاتک Helio G95 در پوکو M5s استفاده می‌کند که در کنار ۴ گیگابایت رم، عملکرد نسبتا خوبی در کاربری روزانه و اجرای بازی‌های مختلف بتل رویال دارد؛ اما باید تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را کمی پایین بیاورید. تراشه، مصرف باتری چندان بالایی ندارد و با یک‌ ساعت کال آو دیوتی بازی کردن حدود ۱۵ درصد از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن کم می‌شود.

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

موتو G54 موتورولا نسخه هند
4
امتیاز کاربراناز ۱۴ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India آبی
پنل پشت گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India آبی
گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India سبز
پنل پشت گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India سبز
گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India مشکی
6.5 اینچ

1080×2400 پیکسل

50/8 مگاپیکسل

سلفی 16 مگاپیکسل

8/12 گیگابایت رم

Dimensity 7020

6000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

گوشی موتو G54 موتورولا از ارزان‌ترین گوشی‌های اقتصادی با تمرکز ویژه روی سخت‌افزار به‌حساب می‌آید که به‌لطف پردازنده Dimensity 7020 و ۱۲ گیگابایت رم با اختلاف زیادی رقبای هم‌قیمت خود را کنار می‌زند. G54 از صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی با پنل IPS و وضوح FHD استفاده می‌کند. نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد که این نیز مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

گوشی موتورولا با وجود باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی که نسبت‌ به گوشی‌های دیگر، ساعت‌های بیشتری در طول روز کاربر را همراهی می‌کند، ۱۹۰ گرم وزن دارد و با استفاده از آداپتور ۳۳ وات شارژ می شود. برای عکاسی، گوشی موتورولا از ترکیب دوربین دوگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است که به سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهز است و در نور روز عکس‌های تقریبا خوبی می‌گیرد.

بهترین گوشی تا ۱۱ میلیون تومان

ردمی نوت 12S شیائومی
4.3
 
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ مشکی
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
6.43 اینچ

1080×2400 پیکسل

108/8/2 مگاپیکسل

سلفی 12 مگاپیکسل

6/8 گیگابایت رم

Helio G96

5000 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

ردمی نوت 12S شیائومی از پردازنده Helio G96 بهره می‌برد که امکان دارد حتی نسبت‌به برخی گوشی‌های ارزان‌تر، عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان دهد اما تمرکز سازنده در این گوشی صرفا روی عملکرد پردازشی معطوف نبوده تا از دیگر جنبه‌ها غافل شود.

مواردی چون نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی که اندازه کاملا استانداردی محسوب می‌شود، پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، اسپیکرهای استریو، وزن ۱۷۶ گرمی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی که البته فقط جای خالی لرزشگیر اپتیکال در آن احساس می‌شود، این گوشی را در مجموع به انتخاب معقولی تبدیل می‌کنند.

بهترین گوشی تا ۱۳ میلیون تومان

گلکسی A25 سامسونگ
3.9
امتیاز کاربراناز ۳۷ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
لبه کناری گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A25
6.5 اینچ

1080×2340 پیکسل

50/8/2 مگاپیکسل

سلفی 13 مگاپیکسل

6/8 گیگابایت رم

Exynos 1280

5000 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 25 وات

گلکسی A25 شاید اندکی به‌خاطر حضور سرسختانه‌ی بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی و با وجود تلاش برای کمرنگ‌کردن این موضوع با طراحی تخت فریم، حس یک گوشی با ظاهر خسته‌کننده و قدیمی را تداعی کند، اما کره‌ای‌ها تدبیر دیگری برای رفع کمبودهای این گوشی نداشته‌اند و حداقل روی کاغذ تغییراتی را در سخت‌افزار گوشی اعمال کرده‌اند.

A25 هم‌اکنون از قدرت Exynos 1280 که همان تراشه‌ی مورد استفاده در گلکسی A53 بود بهره گرفته است. بدین ترتیب می‌توان انتظار عملکرد بسیار سریع‌تری را حداقل در بازی‌ها از این گوشی انتظار داشت. در سمت دیگر می‌توان افزایش نرخ نوسازی از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز و افزوده‌شدن بلندگوی دوم برای بهره‌مندی از صدای استریو را شاهد بود. اجرای پیش‌فرض اندروید ۱۴ و دریافت چهارنسخه‌ی بعدی اندروید را می‌توان از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده این گوشی با رقبا عنوان کرد.

 
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی آبی / Xiaomi Poco M6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco M6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی ارغوانی / Xiaomi Poco M6 Pro
دوربین سه گانه گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی آبی / Xiaomi Poco M6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی آبی / Xiaomi Poco M6 Pro
6.67 اینچ

1080×2400 پیکسل

64/8/2 مگاپیکسل

سلفی 16 مگاپیکسل

8/12 گیگابایت رم

Helio G99 Ultra

5000 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 67 وات

پوکو M6 پرو شیائومی از نظر طراحی ظاهری، سازگاری بیشتری با سلیقه و انتظارات تعداد کثیری از کاربران دارد چراکه از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار اندک و وزن کم ۱۷۹ گرمی بهره می‌برد و همچنین خوش‌ساخت‌تر و باکیفیت‌تر از رقبایش به‌نظر می‌رسد.

این گوشی که دقیقاً همان نسخه‌ی 4G ردمی نوت ۱۳ پرو اما با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با عملکردی بسیار معمولی و ارزان‌تر از آن محسوب می‌شود، از تراشه Helio G99 Ultra قدرت می‌گیرد که اندکی بهبودیافته‌تر از Helio G99 عمل می‌کند. ضمناً از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. اما در بخش نرم‌افزار درحالی‌که می‌توانست به نسخه‌ی ۱۴ سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض مجهز باشد، یک نسخه قدیمی‌تر با رابط کاربری MIUI را اجرا می‌کند.

بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان

پوکو F4 شیائومی
4.4
امتیاز کاربراناز ۹۳ رای
امتیاز و نظر دهید
امتیاز زومیت
گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
نمای جانبی گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 سبز
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 سبز
6.67 اینچ

1080×2400 پیکسل

64/8/2 مگاپیکسل

سلفی 20 مگاپیکسل

6/8/12 گیگابایت رم

Snapdragon 870 5G

4500 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری

پوکو F4 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همراه با استانداردهای +HDR10 و Dolby Vision استفاده می‌کند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن نیز در نور روز عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند؛ اما در محیط‌های تاریک‌تر باید کمی انتظارات خود را پایین بیاورید.

جایی که پوکو F4 واقعا در آن می‌درخشد، عملکرد سخت‌افزاری است؛ به‌طوری که ما را مجاب می‌کند تا بعد از گذشت چند سال، F4 را در فهرست بهترین گوشی‌های بازار قرار دهیم. Snapdragon 870 در رده‌ی تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام قرار می‌گیرد و برای چندین سال ، بدون کُندی یا لگ، پاسخگوی نیازهای کاربر خواهد بود. از سوی دیگر سیستم خنک‌کننده‌ی گوشی نیز از افزایش دمای محسوس در اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها جلوگیری می‌کند و وجود فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 این گوشی‌را به یکی‌از تکرارنشدنی‌ترین گوشی‌هایی (به‌خصوص برای بازی) که می‌توان با حداقل بودجه خریداری کرد، بدل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =

دکمه بازگشت به بالا