برق و الکترونیکپزشکی

جوراب الکترونیکی برای جلوگیری ازقطع عضو

جوراب الکترونیکی می‌تواند از قطع عضو دیابتی‌ها جلوگیری کند


به گزارش آی تی بوم؛در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی افراد در سراسر جهان بیماری دیابت است که روز به روز افزایش می‌یابد. از این رو بسیاری از پژوهشگران تلاش دارند تا برای کمک کردن به این بیماران روش‌های جدیدی را ارائه کنند. جوراب الکترونیکی ساخته شده توسط محققان می‌تواند به تشخیص سبک راه رفتن غلط مرتبط با دیابت و همچنین گردش خون ضعیف بپردازد. استفاده از این روش می‌تواند به پیشگیری از زخم پا و قطع عضو کمک کند.

دکتر کی هونگ لی از بیمارستان دانشگاه ملی در چونام کره جنوبی در این مورد می‌گوید: دیابت تاثیر زیادی روی نحوه راه رفتن افراد دارد. افراد دیابتی تمایل دارند به جای پاشنه پا ناحیه متاتارس را روی زمین قرار داده و روی آن فشار بیاورند. سبک راه رفتن باعث تحریک زخم خواهد شد. در نتیجه راه رفتن غلط این افراد باعث عفونی شدن زخم و قطع عضو می‌شود. در حالی که شناناسایی زود هنگام مشکلات مربوط به راه رفتن با کمک جوراب الکترونیکی می‌تواند سبک سالم راه رفتن را به این افراد آموخته و در آینده از بروز مشکلات مربوط به پانیز جلوگیری کند.

هر ده نفر یک نفر به دیابت مبتلا است و در حال حاضر حدود ۵۳۷ میلیون نفر در سراسر جهان دچار بیماری دیابت هستند. این بیماری می‌تواند ابتلا به دیگر خطرات از قبیل سکته مغزی، فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری سرخرگ محیطی یا نارسایی‌های قلبی را تا ۲ الی ۴ برابر بیشتر کند. از طرفی یکی از مشکلات شایع در افراد دیابتی مشکلات مربوط به پا است.

جوراب مجهز به حسگر بالیستوکاردیوگرام توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت. این حسگر می‌تواند در زمان خروج خون توسط قلب حرکت بدن را تشخیص داده و از آن برای اندازه‌گیری ضربان قلب و فشار وارد روی پا در زمان راه رفتن استفاده کند. به گفته دکتر لی این جوراب می‌تواند به طور دقیق ضربان قلب را اندازه‌گیری کرده و نتایج آن را مشابه نوار قلب ارائه کند. همچنین این جوراب قادر است گردش خون ضعیف را در بیماران مبتلا به دیابت تشخیص دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 20 =

دکمه بازگشت به بالا