تکنولوژی

به زودی آیفون‌ها و آیپدها به قابلیت ردیابی چشم اپل مجهز می‌شوند

به گزارش آی تی بوم؛

این شرکت قابلیت استفاده از نگاه کاربران برای کار با آیفون و آیپدها را معرفی کرده و گفته است این ویژگی به همراه هزاران ویژگی دیگر به زودی برای کمک به بیمار های حرکتی به آیفون و آیپد اضافه خواهد شد.

اپل مجموعه ای از ویژگی‌های دسترسی جدید را معرفی کرده است که احتمالاً تا اواخر امسال روی هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو، آیفون‌ها و آیپدها قرار می‌گیرد. ویژگی مهم eye tracking یا همان ردیابی چشم است که به کاربران دچار مشکلات جسمی کمک می‌کند تا بتوانند تنها با کمک چشمان خود با آیفون یا آیپد کار کنند.

البته قابلیت‌های معرفی شده به لطف هوش مصنوعی کار می‌کنند و در آن از دوربین جلوی دستگاه برای تشخیص برای ارزیابی حرکات چشم کاربر استفاده خواهد شد. اپل برای استفاده از این قابلیت را منوط به دانلود یا استفاده از سخت‌افزار خاص نکرده و همگی این ویژگی‌ها در سیستم عامل قرار گرفته است.

ویژگی مهم دیگر که مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود گوش دادن به گفتار غیر معمول است که در آن یادگیری ماشینی می‌توانند الگوهای گفتار کاربر را تشخیص دهد. این ویژگی نیز برای بهبودی بیماران مبتلا به سکته مغزی یا افراد دیگری که شرایط مختلف روی گفتار آنها تاثیر گذاشته است مفید خواهد بود.

ویژگی دیگر موسوم به نشانه حرکت خودرو برای افرادی است که از بیماری حرکت در جاده رنج می‌برند. این ویژگی می‌تواند بیماری حرکت را برای مسافران کاهش داده و به آنها کمک کند. کاربر در زمان حضور در یک وسیله نقلیه آزادانه از تلفن همراه خود استفاده کند. حرکت به دلیل عدم سازگاری حرکت شخص با حرکت مورد انتظار در مغز ایجاد می‌شود که معمولاً با علائمی از قبیل حالت تهوع عرق سرد سرگیجه گیجی و افزایش ترشح بزاق همراه است. این ویژگی و فعال کردن آن در زمان حضور در خودرو باعث می‌شود که نقاط متحرک در کناره‌های نمایشگر خودرو به نمایش در بیایند تا به تضاد حسی ایجاد شده کمک کنند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا