موبایل و تبلتنقد و بررسی

گلکسی A55 قدرتمندترین گوشی دنیا خواهد بود؟

به گزارش آی تی بوم‌؛ گفته می‌شود که مدیاتک قصد دارد با ارائه‌ی تخفیف ویژه‌ای به سامسونگ، کوالکام را به چالش بکشد. احتمالاً سامسونگ به‌دلیل توافقی که با کوالکام دارد، از به‌کارگیری تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بهترین گوشی های سری S خود اجتناب خواهد کرد، اما شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند که غول کره‌ای ممکن است از تراشه‌های مدیاتک در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود استفاده کند.

اگر همکاری احتمالی سامسونگ و مدیاتک به واقعیت بپیوندد، بدون شک پیروزی بزرگی برای مدیاتک خواهد بود، زیرا سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی در جهان است.

افشاگری قابل اعتماد با اسم Revegnus در ایکس می‌نویسد: «شایعاتی وجود دارد که تولید محصولات میان‌رده‌ی گوشی سامسونگ با پردازنده‌های مدیاتک ادامه می‌یابد، زیرا مدیاتک اخیراً پیشنهاد ویژه‌ای برای قیمت CPU به‌صورت انحصاری به کره‌ای‌ها ارائه داده است.»

گفته می‌شود که دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بهترین گوشی های میان رده سامسونگ مثل گلکسی A55 استفاده خواهد شد؛ ادعایی که بسیار عجیب به نظر می‌رسد، چون دیمنسیتی ۹۴۰۰ تراشه‌ای پرچمدار است و حتی قدرت بیشتری نسبت‌ به اسنپدراگون و تراشه‌ی گوشی آیفون دارد.

البته همچنان احتمال بیشتری وجود دارد که گوشی‌های سری A از تراشه‌های اگزینوس استفاده کنند، زیرا بنچمارک گوشی گلکسی A55 نشان‌ داد که این محصول از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ قدرت گرفته است.

دیمنسیتی ۹۴۰۰ جدیدترین محصول تراشه‌ساز تایوانی است که از چهار هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی میانی استفاده می‌کند و بر پایه‌ی نود سه نانومتری TSMC تولید خواهد شد. این پردازنده که رقیب تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام محسوب می‌شود، قرار است تا پایان ۲۰۲۴ در داخل برخی محصولات مثل گوشی ویوو و گوشی ریلمی به‌نمایش در بیاید.

درحال‌حاضر، پردازنده‌های کوالکام از اعتبار ویژه‌ای در میان گوشی‌های پرچمدار برخوردارند، اما مدیاتک نیز توانسته است جایگاه خود را در بخش میان‌رده‌ها تثبیت کند.

اگر مدیاتک موفق شود سامسونگ را متقاعد کند که تراشه‌هایش را بخرد، خالق اسنپدراگون با چالش قابل توجهی در پیشروی مدیاتک در این بازار خاص روبه‌رو خواهد شد. علاوه‌براین، همکاری با سامسونگ نه‌تنها سهم بازار مدیاتک را افزایش می‌دهد بلکه درهای جدیدی برای همکاری‌های آینده با سامسونگ به‌روی تایوانی‌ها باز می‌کند.

منبع: زومینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =

دکمه بازگشت به بالا