اخبار فناوری

بوستر راکت فالکون ۹

 راکت فالکون ۹ پس از پرتاب نوزدهم به دلیل شرایط نامساعد جوی روی عرشه شناور منهدم شد.


به گزارش آی تی بوم؛اسپیس ایکس در سال جاری تا حدودی به مرز رکورد ۱۰۰ پرواز در یک سال نزدیک شد اما حادثه اخیر چندان برای این شرکت فضایی خوشایند محسوب نمی‌شود. زیرا بوستر رکورد شکن B1058 مربوط به راکت فالکون ۹ پس از تجربه پرواز نوزدهم در نهایت منهدم شد.

این شرکت فضایی در حساب ایکس خود اعلام کرد که پوستر فالکون ۹ پس از انجام ماموریت روی عرشه شناور واژگون شد. طبق بیانیه این شرکت حادثه ایجاد شده در اثر بادها و امواج شدید منطقه فرود به وجود آمده است. این بوستر تاکنون ۱۹ ماموریت ناوگان اسپیس ایکس را انجام داده و در سال ۲۰۲۰ نیز مامور انجام ماموریت تاریخی دمو ۲ بوده است. این ماموریت ارسال اولین فضانوردان آمریکایی پس از بازنشستگی شاتل ناسا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی بوده است.

شرکت اسپیس ایکس در پست دیگری در این شبکه اجتماعی اعلام کرد این پوستر در طول ۳ سال و نیم فعالیت خود توانست بیش از ۸۶۰ ماهواره و محموله با وزن بیش از ۲۶۰ تن را به مدار زمین پرتاب کند.

اکنون این بوستر به سرنوشت تلخی دچار شده و دلیل اصلی ایجاد این حادثه و فرود ناموفق نیز آب و هوای ناآرام اقیانوس اعلام شده است. همچنین سن خود موشک نیز به دلیل عدم به روز رسانی قطعات دلیل دیگری برای این فرود محسوب می‌شود.

منبع:تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا