سخت افزارقطعات الکترونیکیکامپیوتر و لپ تاپ

بزرگ‌ترین حافظه SSD جهان با ظرفیت 61.44 ترابایت عرضه می‌شود

به گزارش آی تی بوم؛ ظرفیت این حافظه SSD معادل 61.44 ترابایت است، یعنی بزرگ‌ترین حافظه SSD جهان که تا به امروز ساخته شده است.
مطابق این گزارش، اکنون این حافظه جهت سفارش آماده شده است.

D5-P5336 اولین درایو ذخیره‌سازی سلول چهار سطحی(QLC) است و در دو فرمت E1L و U.2 موجود است که به‌ویژه در دیتاسنترها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و چنین به نظر می‌رسد چندان برای کاربران عادی مورد استفاده نباشد.
البته مطابق اخبار منتشر شده، یک کاربر توانسته آن را مورد استفاده قرار دهد، بنابراین ایده ساخت ایستگاه کاری سفارشی U.2 همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

بر طبق جزئیات منتشر شده این حافظه در مقایسه با یک آرایه هارددیسک(HDD) امکان ذخیره سازی اطلاعات تا شش برابر بیشتر را در یک فضای مشخص فراهم می‌کند.
از سوی دیگر چون بسیاری از مادربردهای ورک‌استشن‌ها معمولا دارای دو پورت U.2 هستند، افراد حرفه‌ای قادر خواهند بود با صرف هزینه بیشتر، یک جفت حافظه 61.44 ترابایت P5336 را در رایانه‌های شخصی‌شان داشته باشند و بدین ترتیب امکان ذخیره‌سازی ثانوی را دارند.

کاربری ویژه برای هوش مصنوعی

از آنجا که حافظه D5-P5336 برای مدیریت حجم عظیمی از دیتا ساخته شده، و از سوی دیگر سرعت و راندمان بالاتری نسبت به SSDهای دیگر دارد، برای کاربردهای خاص و ویژه و سنگین چون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شبکه نگهداری و ارائه داده‌ها، و… کاملا ایدآل خواهد بود.

هنگامی که برای نخستین اولین بار عرضه این محصول اعلام شد، گرگ ماتسون، معاون شرکت Solidigm گفت: «مسیرهای کاری نوین مانند هوش مصنوعی و قابلیت‌هایی مانند 5G به سرعت چشم‌انداز ذخیره‌سازی اطلاعات را تغییر می‌دهند. همچنین کسب و کارها به ذخیره‌سازی اطلاعاتشان در محل‌های ارزان و به‌صرفه نیاز دارند که قادر به نگهداری گستره بزرگی از دیتا و دسترسی سریع به آنها هستند. اکنون محصول ما یعنی حافظه D5-P5336 همه این موارد را به خوبی برآورده می‌کند.»

قیمت حافظه D5-P5336

شرکت Solidigm  اعلام کرده که محصول خود را تا اواخر امسال به بازار عرضه خواهد کرد، ضمن اینکه هنوز قیمت نهایی آن را آشکار نکرده است، با اینحال اکنون می‌توان آن را بین 3700 تا 4000 دلار پیش‌خرید نمود.

منبع:ایتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا