اینترنتهوش مصنوعی

بینگ چت به مرورگرهای شخص ثالث موبایل و دسکتاپ می‌آید

به گزارش آی تی بوم؛ مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی از اضافه‌شدن بینگ چت به مرورگرهای موبایلی متفرقه خبر داده است. این سرویس هوش مصنوعی که در موتور جست‌و‌جوی بینگ ارائه می‌شود، مبتنی‌بر مدل زبانی GPT-4 است، همان مدلی که ChatGPT را به یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های آنلاین دنیا تبدیل کرد.

مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اپلیکیشن موبایلی بینگ چت را برای اندروید و iOS منتشر کرد، بااین‌حال مرورگرهای موبایلی متفرقه امکان دسترسی به این چت‌بات سرویس را نداشتند.

بینگ چت علاوه بر مرورگر موبایل اج و اپ مستقل اندروید و iOS، از طریق مرورگرهای شخص ثالث نظیر سافاری و کروم برای دسکتاپ و موبایل عرضه می‌شود. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که بینگ چت در ماه‌های اخیر عرضه‌ای محدود به مرورگر اج داشت. البته بینگ در همین بازه زمانی در بیش از یک میلیارد مکالمه حاضر شده و حدود 750 میلیون تصویر تولید کرده است.

مایکروسافت می‌گوید که تعداد کاربران مرورگر اج به‌مدت ۹ فصل متوالی رشد کرده است. بخش قابل‌توجهی از رشد کاربران اج، به بینگ چت نسبت داده می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید:

 «این گام جدید در مسیر این سفر به بینگ اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های ارزشمند، قابلیت تولید تصویر و غیره را در اختیار گستره وسیع‌تری از افراد قرار دهد. به‌زودی به اکثر قابلیت‌های جذاب بینگ دسترسی پیدا می‌کنید و ما به بهینه‌سازی این ابزار ادامه می‌دهیم تا نیازهای شما را در مرورگرهای مختلف برطرف کنیم.»

هنوز دقیقاً مشخص نیست که بینگ چت از چه تاریخی در دسترس کاربران دیگر مرورگرها قرار خواهد گرفت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا