امنیت

سونی هک شد؛ هکرها اطلاعات این شرکت را به فروش گذاشتند

به گزارش آی تی بوم؛ گروه هکر Ransomed.vc که اخیراً با حمله به وب‌سایت‌های دولتی از جمله دولت هاوایی به شهرت رسیده است، به‌تازگی مدعی شده که توانسته به تمام سیستم‌های شرکت سونی دسترسی پیدا کند. این گروه مدعی شده که Sony مبلغ درخواست شده توسط آن‌ها را پرداخت نکرده و اکنون آن‌ها قصد دارند تمام اطلاعات به سرقت رفته را بفروشند.

یک گروه هکر تازه‌وارد به نام Ransomed.vc که در زمینه تولید باج افزارهای نسل جدید فعالیت دارد، اخیراً مدعی شده‌اند که به سیستم‌های شرکت سونی وارد شده و بخش قابل توجهی از اطلاعات این شرکت را به سرقت است.

این گروه هکر همچنین اعلام نموده که شرکت Sony حاضر به پرداخت هزینه برای بازگرداندن اطلاعات خود نشده و آن‌ها اکنون قصد فروش این اطلاعات به سرقت رفته را دارند.

گروه Ransomed.vc با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت hackread.com اعلام کرد:

ما با موفقیت به همه سیستم‌های سونی دست پیدا کرده‌ایم. ما از آن‌ها درخواست پرداخت باج نداریم، داده‌های به‌دست آمده را می‌فروشیم چرا که سونی درخواست پرداخت پول ما را نمی‌پذیرد.
این گروه بدنام برای اثبات ادعاهای خود بخشی از این اطلاعات را هم در فضای مجازی منتشر کرده است. در حال حاضر شرکت سونی هیچ واکنشی به این ادعاها نشان نداده و به نظر می‌رسد که حتی نگران اطلاعات به اصطلاح هک شده هم نیست.

چه اطلاعاتی از سونی در اختیار هکرها قرار گرفته؟
به گزارش Techspot، اطلاعات منتشر شده توسط این گروه شامل اسکرین‌شات‌هایی از یک صفحه ورود به سیستم داخلی Sony، یک فایل پاورپوینت داخلی از بخش تنظیمات و مدیریت کیفیت همراه با جزئیات مربوط به تست و بررسی محصولات و در نهایت تعداد فایل جاوا است.

این گروه توسعه‌دهنده باج افزار همچنین یک فایل درختی از تمام محتوای به سرقت شده را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چیزی حدود ۶ هزار عدد فایل که بخش قابل توجهی از سیستم‌های Sony را پوشش می‌دهد، در اختیار آن‌ها قرار دارد.

Ransomed.vc که در حال حاضر هیچ قیمت مشخصی برای این فایل‌های سرقتی از شرکت سونی اعلام نکرده، همچنین مدعی شده که فایل‌های ثبت گزارش ساخت، طیف گسترده‌ای از منابع جاوا و فایل‌های HTML را هم در اختیار دارد.

این گروه تازه کار طی یک ماه گذشته به شدت فعال بوده و به نظر می‌رسد که مسئولیت برخی از حوادث سایبری از جمله حمله به وب‌سایت دولت هاوایی را هم برعهده دارد. براساس گزارش‌های موجود، اکثر اعضای این گروه خارج از روسیه و اوکران فعالیت دارند.

شایان ذکر است که این اولین حادثه امنیتی مرتبط با Sony نیست. در سال ۲۰۱۱ نیز یک نفوذ خارجی به شبکه پلی‌استیشن و سرویس Qriocity رخ داد و باعث به خطر افتادن اطلاعات هویتی و شخصی حدود ۷۷ میلیون حساب کاربری شد.

این رویداد باعث شد تا دسترسی تقریباً تمام کاربران سونی به حساب‌های آنلاین پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن پرتابل برای مدت ۲۳ روز قطع شود.

 

منبع: شهر سخت افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا