سخت افزار

منتظر افزایش 100 برابری ظرفیت حافظه‌های ذخیره سازی باشید

به گزارش آی تی بوم؛ به تازگی گروهی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج موفق به ابداع روش جدیدی برای ذخیره سازی داده‌ها شده‌اند که می‌تواند تراکم حافظه ذخیره سازی را تا 100 برابر افزایش دهد. در صورت به ثمر رسیدن نتایج این تحقیقات می‌توان ظرفیت حافظه را بدون افزایش ابعاد آن تا 100 برابر افزایش داد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

تصور داشتن یک فلش USB با ظرفیت 100 ترابایت می‌تواند برای بسیاری از کاربران هیجان انگیز باشد و نیاز ما را به فضای ذخیره‌سازی برای همیشه مرتفع کند. در همین رابطه گروهی از دانشمندان موفق به یافتن روش جدیدی برای ذخیره‌سازی داده‌ها شده‌اند که چگالی حافظه ذخیره سازی را تا 100 برابر افزایش می‌دهد.

در این روش از تماس اتم‌های باریم با لایه‌های اکسید هافنیوم برای ذخیره سازی داده‌ها استفاده می‌شود. همچنین مواد ذکر شده می‌توانند هم‌زمان نقش یک ترانزیستور را هم ایفا کنند و این یعنی حافظه ذخیره سازی با قابلیت پردازش اطلاعات خواهیم داشت.

از طرف دیگر بر اساس اعلام JEDEC هر چهار سال یکبار مقدار حافظه رم دو برابر می‌شود و به نظر می‌آید با پیاده سازی روش جدید این محدودیت نیز برداشته خواهد شد. ساز و کار این روش مشابه نورون‌های مغز انسان بوده و بنابراین می‌توان از این روش هم به عنوان یک رسانه ذخیره‌سازی و هم به‌عنوان رسانه پردازش‌گر استفاده کرد.

به عبارت دیگر حافظه ذخیره سازی توان پردازش داده‌ها را خواهد داشت. همچنین استفاده از این روش ذخیره‌سازی داده‌ها می‌توان مصرف انرژی را بسیار کاهش داده و از طرفی سرعت انتقال اطلاعات را بالا ببرد. در صورت موفقیت این فناوری دنیایی را تصور کنید که کارت گرافیک 10 ترابایتی شما می‌تواند تا چند ترابایت عکس‌ها و فیلم‌های شما را درون خود نگهداری کند.

 

منبع: شهر سخت افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا