اخبار فناوریسخت افزار

شاهکار جدید قاچاقچیان چینی؛ کشف ۷۸۰ عدد پردازنده اینتل از موتور یک خودرو!

به گزارش آی تی بوم و به نقل از شهر سخت افزار؛ طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به قاچاق کالاهای فناوری محور به ویژه سخت‌افزارهای کامپیوتر دسکتاپ به مقصد کشور چین بوده‌ایم. به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه دارد، چرا که گمرک چین اخیراً فردی را بازداشت کرده که ۷۸۰ عدد پردازنده اینتل با ارزش حدود 130 هزار دلار را به همراه داشته است.

کشف 780 عدد پردازنده از موتور خودرو!
با این وجود، تازه‌ترین مورد کشف شده نسبت به سایر موارد جالب‌تر است، چرا که قاچاقچیان سعی کرده‌اند پردازنده‌های اینتل را داخل موتور خودرو پنهان کنند.

در حالی که نمی‌توانیم در مورد روند فکری پشت این تلاش اظهار نظر کنیم، اما می‌توان گفت که قاچاقچیان در حال تست راه‌های جدید برای فریب دادن مأموران گمرک هستند.

به گزارش Wccftech، در ایست بازرسی بندر گونگ‌بی (Gongbei Port که در مرز چین و ماکائو قرار دارد)، مأموران متوجه قطعات عجیبی در موتور یک خودرو می‌شوند و پس از ثبت تصاویر دیجیتال و بررسی فیزیکی خودرو، درمی‌یابند که این خودرو حامل تعداد زیادی پردازنده دسکتاپ با ارزش ۱ میلیون یوان (حدود ۱۳۷ هزار دلار) است.

در رابطه با مدل و سری این پردازنده‌ها جزئیات خاصی منتشر نشده، با این حال پس از تقسیم ارزش اعلام شده بر تعداد پردازنده‌ها، می‌توان حدس زد که جدیدترین پردازنده‌های خانواده Alder Lake در این خودرو جاسازی شده‌اند.

اما شاید برایتان سؤال باشد که چرا قاچاق سخت‌افزار در چین به این میزان افزایش یافته است. گرچه دلایل متعددی برای این مسئله وجود دارد، اما اصلی‌ترین آن سودآوری بسیار زیاد و همچنین عدم پرداخت مالیات در صورت موفقیت این کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پنج =

دکمه بازگشت به بالا